هشتمین جشنواره کرال فرهنگیان فارس با حضور ۱۰ گروه از نقاط مختلف فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نجفی پور کارشناس مسئول آموزش فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس با بیان که ۱۰ گروه از آباده، آباده طشک، شیراز، کامفیروز، کهمره نودان، نی ریز در هشتمین جشنواره کرال فرهنگیان شرکت داشتند، گفت: برگزاری این جشنواره‌ها باعث می‌شود آوا‌های محلی رونق پیدا کند و ما در حوزه آوایی مربیان بسیاری به صورت متخصص در زمینه سرود و آوا‌ها داشته باشیم.

وی افزود: استقبال امسال قابل توجه بود و با سابقه درخشانی که فارس در ۷ سال گذشته داشته است و ۳ سال رتبه اول، ۲ سال رتبه دوم و دوسال رتبه سوم کشوری را در کارنامه خود دارد امیدوارم امسال هم بتوانیم در مرحله کشوری که تیرماه در تهران برگزار می‌شود نتیجه درخور توجهی دریافت کنیم.

نجفی پور بیان کرد: برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری که تیرماه درتهران برگزار می‌شود راه می‌یابند.

سعید مجیدی کارشناس هنر‌های آوایی وزارت آموزش پرورش با بیان اینکه تاکید جشنواره بر ترویج و رونق آوا‌ها و نوا‌های بومی است، گفت: گویش زیبا و لباس زیبا بومی و تک نوازی‌های قومی امتیاز ویژه‌ای دارد.

وی، فارس را یکی از مراکز خوب و فعال در عرصه همسرایی برشمرد و گفت: آنچه از فارس انتظار می‌رود توجه به ویژه آوا‌ها و نوا‌های محلی با توجه به پتانسیلی است که این استان دارد.

مجیدی با اشاره به جایگاه ویژه موسیقی پاپ در جامعه، ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است که ما بتوانیم از زیبایی‌های آوا‌ها و نوا‌های بومی هر منطقه بگوییم.

هر چند در این رقابت شرکت کنندگان از نقاط مختلف استان فارس حضور داشتند، اما فعالیت در زمینه آوا‌ها و نوا‌های بومی کمرنگ بود.

انتهای پیام/چ

جشنواره کرال فرهنگیان فارس در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.