در آستانه ماه رمضان ششمین جشنواره رشته و خشکار در طاهر گوراب صومعه سرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علیرضا مهرگان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صومعه سرا گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان ششمین جشنواره رشته و خشکار در طاهر گوراب صومعه سرا برگزار شده است.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ و احیای آیین‌های بومی – محلی اعلام کرد و افزود: آیین‌های و فرهنگ‌های اصیل گیلان رو به فراموشی است که با اجرای جشنواره‌ها به نسل آینده منتقل می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صومعه سرا گفت: بیش از ۴ هزار نفر ششمین جشنواره رشته و خشکار در طاهر گوراب صومعه سرا دیدن کردند.

علیرضا مهرگان افزود: تعدادی از جوانان صومعه سرایی هر سال برای پخت رشته و خشکار به تهران، البرز، اردبیل و مازندران می‌روند.

وی، با بیان اینکه پخت این شیرینی محلی قدمتی ۳۰۰ ساله دارد، گفت: رشته خشکار اگر چه در طول سال به تناوب پخت و عرضه می‌شود، اما در ماه مبارک رمضان پای ثابت سفره‌های افطاری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صومعه سرا تصریح کرد: سالانه ۷ جشنواره بومی - محلی با هدف شکرگزاری و حفظ آیین و سنت‌های بومی گیلان در این شهرستان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

جشنواره رشته و خشکار در طاهر گوراب صومعه سرا برگزار شد

برچسب ها: میراث فرهنگی ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.