مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: معلمان و نهاد تعلیم و تربیت حق بزرگی بر گردن همه دارند.

هیچ سرمایه‌ای ارزشمندتر از نیروی انسانی نیستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شکوهمند شهر کرمانشاه که با حضور پرشور فرهنگیان شریف همراه بود، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، روز کارگر و هفته‌ی بزرگداشت مقام معلم گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری دو روز پیش در دیدار با جمعی از فرهنگیان کشور فرمودند: ارزشمندترین سرمایه، نیروی انسانی است و هیچ سرمایه‌ای ارزشمندتر از نیروی انسانی نیست. اگر این نیروی انسانی درست تعلیم داده شود و به مسیر درست هدایت گردد، بی‌شک جامعه‌ای آباد و آزاد خواهیم داشت.

وی افزود: بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اگر این سرمایه‌ عظیم انسانی به درستی هدایت شود و نیز توجه جدی به قشر معلم بشود، معلمی که نیاز است دانا، آگاه، خداشناس و خداترس باشد و اخلاق و ایمان داشته باشد، در آینده‌ای نه چندان دور همه‌ی دنیا برای یادگیری علم و دانش ایرانیان موظف خواهند شد که زبان فارسی را یاد بگیرند و این ارزش معلم را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

یزدان‌پناه تاکید کرد: همانطور که همه می‌دانیم، خداوند معلم اول است و آموزه‌های دینی ما از پیامبر گرامی اسلام تا ائمه‌ی معصومین، همه و همه به ارزش علم، یادگیری دانش و احترام به معلمی که به شما چیزی می‌آموزد، تاکید دارند. آن‌جا که پیامبر می‌فرماید: «من به عنوان معلم مبعوث شده‌ام» یا حضرت علی (ع) می‌فرماید: «هرکس به من چیزی یاد دهد، مرا بنده‌ی خودش ساخته است» و روایات فراوان دیگر از معصومین، بیانگر ارزش والا و جایگاه رفیع معلمان است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: حتی بسیاری از کشور‌ها نظیر آلمان، مالزی، ژاپن، چین، کره جنوبی که امروزه به عنوان کشور‌های پیشرفته شناخته می‌شوند نیز توجه به علم و دانش آنان را پیشرفته کرد و سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی آموزش و پرورش آنان را به این جایگاه رساند. البته سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش دیربازده است؛ یعنی یک دانش‌آموز باید ۱۲ سال تحصیلی را سپری کند تا سپس نتیجه‌ی زحمات معلمان و دانش‌آموز حاصل گردد؛ اما این سرمایه‌گذاری اثربخش است و آن دانش‌آموز در جایگاه‌های مختلف می‌تواند خدمت کند و منشا اثرات مثبت باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از فرهنگیان کشور به پی‌ریزی درست سند تحول بنیادین تاکید کردند و فرمودند: «تن‌ها ابلاغ آن کفایت نمی‌کند؛ بلکه لازمه‌ی کار، انجام درست آن است»؛ یعنی اگر سند تحول بنیادین که اساس و پایه‌ی آن فرمایشات رهبر فرزانه‌ی انقلاب است، به درستی اجرا شود، بخش بزرگی از مشکلات آموزشی جامعه در حوزه دانش‌آموزان و فرهنگیان عزیز حل می‌شود. همچنین یک نکته‌ی بارز سند تحول بنیادین این است که در کنار علم، دانش، فرهیختگی و یادگیری، حتما باید اخلاق، ایمان به خدا، راست‌گفتاری و درست‌کرداری وجود داشته باشد.

یزدان‌پناه اظهار کرد: آموزش و پرورش استان کرمانشاه تمام تلاش خود را برای عزت و سرافرازی مردم این استان، تعلیم و تربیت درست فرزندان و اجرای منویات مقام معظم رهبری به کار می‌گیرد و از آن‌جایی که هیچکس به اندازه معلم نمی‌تواند بر دانش‌آموز تاثیرگذار باشد و این اثر گاهی از پدر و مادر نیز بیشتر است، انتظار می‌رود به خواسته‌های قانونی و به‌حق فرهنگیان توجه ویژه شود؛ زیرا معلمان، انسان‌های شریف و بزرگی هستند که توقعات سخت و طاقت‌فرسایی ندارند؛ اولین توقع آنان حفظ حرمت و احترام گذاشتن به مقام و جایگاهشان است تا بتوانند همچون گذشته آینده‌سازان ایران اسلامی را به خوبی تربیت کنند.

انتهای  پیام/ز

 

 

 

وی افزود: شهید حججی‌ها، مدافعان حرم و دیگر حافظان این آب و خاک را معلمانی تعلیم داده‌اند و تربیت کرده‌اند که جامعه‌ی فرهنگیان ایران اسلامی نامیده می‌شوند و بهره‌مندی از آموزش‌های علمی، دینی، اعتقادی و فرهنگی معلمان است که چنین جوانان دلاوری را تقدیم جامعه کرده است و این خود، گواهی روشن بر اثرگذاری درست معلمان دارد.

این مقام ﻣﺴﺆول آموزش و پرورش استان با اشاره به حق مناطق جنگی و اعمال آن برای شهر کرمانشاه گفت: در قضیه‌ی حق مناطق جنگی برای شهر کرمانشاه، استاندار محترم، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، سردار ریحانی، سردار عظیمی و مجمع نمایندگان استان کرمانشاه سنگ تمام گذاشتند و همگی پیگیر تحقق این حق مسلّم بودند که باید قدردان زحمات تمام این عزیزان باشیم. البته منطقه بیلوار، سرفیروزآباد و ماهیدشت باقی مانده که امیدواریم با تلاش‌های پیگیرانه‌ی ﻣﺴﺆولان، این مناطق نیز در فهرست مناطق جنگی به حساب آیند.

وی ادامه داد: برای بازنشستگان عزیز که حق زیادی به گردن همه‌ی ما دارند، تقاضا داریم که ﻣﺴﺆولان نهایت تلاش خود را برای تحقق حق مناطق جنگی‌شان به کار گیرند؛ زیرا اینان بودند که پیش از ما در مقابل گلوله‌های دشمن سینه سپر کردند و اجازه ندادند وجبی از خاک ایران به دست بیگانگان بیفتد.

 

یزدان‌پناه یادآور شد: در سیل اخیر، آموزش و پرورش استان کرمانشاه با گشت‌زنی در پارک‌ها و مکان‌های عمومی از مهمانان نوروزی خواست تا برای اقامت رایگان به اماکنی که آموزش و پرورش از قبل برای اسکان آنان تدارک دیده بود، بیایند که این کار بی‌سابقه بود و بازتاب بسیار خوبی در سطح کشور داشت به گونه‌ای که در چند روزی که مردم کرمانشاه درگیر بحران سیل بودند، ۳۱ هزار نفر از مهمانان نوروزی فرهنگی و غیر فرهنگی به صورت رایگان در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش اسکان یافتند تا موجب سربلندی مردم شریف استان کرمانشاه شود.

وی در پایان از همه‌ی کسانی که در این هفته برای قشر زحمتکش و اثرگذار فرهنگیان احترام و ارزش قائل بودند و به آنان اهمیت دادند، صمیمانه سپاسگزاری کرد و گفت: هرکس هر چه دارد از معلم و آموزش و پرورش است و معلمان و نهاد تعلیم و تربیت حق بزرگی بر گردن همه دارند.
انتهای   پیام/ز

 

هرکس هر چه دارد از معلم و آموزش و پرورش است

برچسب ها: فرهنگیان ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.