وزیر کشور گفت: شورا‌های اسلامی روستا‌ها و دهیاران برای بهبود زندگی مردم و درآمدزایی پایدار روستائیان کمک کنند تا این قشر نیاز کمتری به منابع دولتی داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،عبدالرضا رحمانی فضلی روز جمعه در همایش شورا‌های اسلامی و دهیاران شهر و روستا خراسان شمالی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد اظهار کرد: شورا‌های اسلامی و دهیاران باید مدام به فکر احیا، تقویت و بهبود شرایط زندگی در روستا‌ها باشند تا منجر به ایجاد درآمد پایدار با استفاده از مشارکت و سرمایه مردم و افزایش بهره وری شود.
وی بر استفاده از سامانه‌های نوین کشاورزی در روستا‌ها و بالابردن سطح مهارت نیز تاکید کرد و افزود: این اقدامات نیازی به منابع دولتی ندارد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه با وابستگی به دولت توسعه محقق نمی‌شود، گفت: اعتبارات دولتی باید صرف ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه تسهیلات شود.

وزیر کشور داشتن خلاقیت، ابتکار، نوآوری، مشارکت جدی و ایجاد امنیت سرمایه گذاری را از عوامل بالا بردن بهره وری دانست و گفت: اینک در کشور سطح سواد دهیاران بسیار بالا است فقط آن‌ها باید بدانند که می‌توانند با تقویت ارتباط با مردم بسیار موفق‌تر عمل کنند.

وی در ادامه از دهیاران و شورا‌های اسلامی خواست ظرفیت بزرگ سرمایه وجودی مادی و معنوی مردم را برای پیشرفت امور به کار گیرند زیراکه اساس قدرت شورا‌ها مبتنی بر رای و نظر مردم است که به آن‌ها مشروعیت و مقبولیت می‌بخشد.

رحمانی فضلی اظهار داشت: رسالت شورا‌ها و دهیاران فقط به ایجاد ساخت و ساز نیست بلکه باید از گنجینه ارزشمند انقلاب که میراث امام و شهدا است به خوبی صیانت کرده و نظام و دموکراسی را در کشور با عملکرد خودد ارتقا دهند.

وی گفت: باید هر گامی که رو به جلو بر می‌داریم ایرادات و آسیب‌های نظام کمتر شده و نقاط قوت و موفقیت‌ها را بیشتر کنیم زیراکه عزت و اقتدار و شوکت و رفاه مردم به این بستگی دارد که نظام دموکراسی را چگونه پیش ببریم.

رحمانی فضلی در ادامه افزود: ایجاد امنیت شغلی دهیاران نیز وظیفه ما است تا با داشتن پایگاه استوار، فعالیت موثرتری داشته باشند و بنابراین حتما از بودجه‌های عمومی کشور در این زمینه بهره می‌گیریم.

این همایش با حضور شمار زیادی از شورا‌های اسلامی و دهیاران خراسان شمالی در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شد.

 

انتهای پیام/ت

برگزاری همایش شوراهای اسلامی و دهیاران خراسان شمالی با حضور وزیر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.