کتاب سرباز کوچک امام به جمع کتاب‌های صد هزار تایی کشور پیوست و جشن صدهزارتایی شدن آن در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جشن صد هزار تایی کتاب سرباز کوچک امام عصر امروز در غرفه نمایشگاهی مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، فاطمه دوست کامی، نویسنده کتاب سرباز کوچک امام گفت: در رابطه با کار مستند کتاب سرباز کوچک امام بار‌ها صحبت کرده ام، اما کار مصاحبه این کتاب۱۶۱جلسه طول کشید و مجموعا۳۵۰ساعت صوت در ۲بخش تهیه شد. قسمتی خاطرات مهدی طحانیان بود و بخش دیگر در زمانی ضبط شد که کتاب خط به خط برای راوی خوانده شد تا تکمیل شود.

وی افزود:مدتی قبل با دیدن فیلم گروهی که زنان را به بی حجابی دعوت می‌کردند، پیش خودم گفتم آیا من اگر در آنجا بودم می‌توانستم از کار زنانی که از این دعوت به نوعی استقبال می‌کردند انتقاد کنم و سپس به یاد کار مهدی طحانیان در دوران اسارتش افتادم.

مهدی طحانیان، راوی کتاب سرباز کوچک امام نیز ضمن لزوم توجه به دستاورد‌های دفاع مقدس، گفت:ایام دفاع مقدس تمام شده و رفته است، اما دستاورد‌های آن چه می‌شود؟ مگر ما برای به دست آوردن این دستاورد‌ها کم هزینه داده ایم؟

وی افزود:در صحبت‌ها اسم من برده شد، اما می‌خواهم بگویم اگر باور‌ها و ایمان‌های خودمان را نداشتیم نمی‌توانستیم در مقابل دشمن بایستیم. ما هر چه که داریم از دل باورهایمان است و اگر این باور‌ها را داشته باشیم می‌توانیم پشت همه دشمنان را به خاک مذلت بکشانیم.

طحانیان یکی از خاطراتش را به عنوان هدیه به کسانی که در مراسم جشن صد هزار تایی کتاب سرباز کوچک امام حضور داشتند، روایت کرد و گفت:خاطرات زیاد و انتخاب یک خاطره از بین خاطرات بسیار دشوار است.

وی در پایان بخشی از خاطرات دیدارش با عدنان خیرالله، پسردایی و وزیر دفاع حکومت صدام حسین را تعریف کرد.

یوسف زاده، نویسنده کتاب آن بیست و سه نفر هم آزادگان را به روایت کردن آثارشان دعوت کرد و گفت:امیدوارم روزی برسد که به ثابه هر آزاده، یک کتاب داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار