رسانه‌های گرجستان از لغو برنامه سفر رسمی رئیس‌جمهور این کشور به آمریکا خبر دادند.

سفر رئیس‌جمهور گرجستان به آمریکا لغو شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، رسانه‌های گرجستان از لغو برنامه سفر رسمی سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان به آمریکا خبر دادند.

شبکه تلویزیونی روستاوی ۲ گرجستان اعلام کرد: برنامه این دیدار که وزارت امور خارجه گرجستان از ماه مارس گذشته در تدارک آن بوده است و قرار بود پاییز امسال صورت گیرد به دلایل نامعلومی لغو شده است.

لاشا ژوانیا، رئیس اداره ریاست جمهوری گرجستان که روز چهارشنبه از سمت خود استعفا کرد در اظهاراتی خبر هماهنگی سفر رئیس@جمهور این کشور به آمریکا را تایید کرده بود.

او در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد ماه مارس گذشته، مذاکراتی درباره برگزاری این سفر در پاییز امسال - اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر- صورت گرفت.

سالومه زورابیشویلی پیشتر در مصاحبه‌ای در تفلیس که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت احداث پایگاه نظامی آمریکا در گرجستان مصلحت نیست و ممکن است به عنوان یک اقدام تحریک آمیز در نظر گرفته شود.

او افزود گرجستان به تعمیق همکاری‌ها با واشنگتن نیاز دارد، اما نباید دست به هیچ کاری بزند که برای دیگر کشور‌ها تحریک آمیز باشد.

مخالفان گرجستان این اظهارات زورابیشویلی را محکوم و وی را تهدید به استیضاح کردند. گرجستان و آمریکا در سال ۲۰۰۹ منشور شراکت راهبردی امضا کردند و از سال ۱۹۹۴ تاکنون، تفلیس در حال تقویت روابط و همکاری‌ها با ناتو بوده و بار‌ها تمایل خود را برای پیوستن به این سازمان ابراز کرده است. در ماه اوت سال ۲۰۱۵ نیز مرکز مشترک ارزیابی و آموزش گرجستان - ناتو (JTEC) در یکی از پایگاه‌های نظامی نزدیک تفلیس افتتاح شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار