مرکز نظارت هوایی روسیه، از ردیابی سه هواپیمای جاسوسی آمریکا در مرز‌های جنوبی و غربی روسیه خبر داد.

ردیابی سه هواپیمای جاسوسی آمریکا در مرز‌های جنوبی و غربی روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز نظارت هوایی روسیه اعلام کرد روز گذشته [چهارشنبه] دستکم ۳ هواپیمای شناسایی آمریکایی در مرز‌های جنوبی و غربی روسیه مشاهده شده‌اند.

یک بوئینگ RC-۱۳۵V نیروی هوایی آمریکا – هواپیمای شناسایی بزرگ که در پایگاه نظامی آمریکا در انگلیس مستقر است-- حوالی ساعت ۱۲ به وقت مسکو، نزدیک مرز کالینینگراد در دریای بالتیک مشاهده شد که با سرعت ۶۹۲ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کرده است. این هواپیما حرکت خود را در ارتفاع تقریبا هشت کیلومتری از سطح زمین ادامه داده است که رویه همیشگی هواپیما‌های شناسایی است.

علاوه بر این، روز سه‌شنبه یک هواپیمای P-۸A نیروی دریایی آمریکا از پایگاه هوایی سیگونیا در جزیره سیسیل ایتالیا در مسیر شهر نووروسیسک در حاشیه دریای سیاه در روسیه حرکت کرد. اندک زمانی پس از آن نیز یک هواپیمای شناسایی ماموریت سه ساعته خود در مرز‌های جنوبی کریمه را آغاز کرد. این هواپیما با سرعت ۵۶۷ کیلومتر در ساعت و در ارتفاع ۴.۶ کیلومتری از سطح زمین حرکت می‌کرد. گفته می‌شود هواپیمای نیروی دریایی آمریکا نقش پرواز پوششی داشته است.

همچنین یک هواپیمای بدون سرنشین RQ-۴B-۴۰ نیروی هوایی آمریکا از پایگاه هوایی در ایتالیا برخاست و شناسایی از منطقه دنباس اوکراین را آغاز کرد.

این پرواز‌ها بخشی از عملیات شناسایی آمریکایی‌ها در چند ماه گذشته بوده است.

آمریکا و ناتو در سال‌های اخیر عملیات شناسایی خود را در حاشیه مرز‌های روسیه با دریای سیاه و دریای بالتیک و همچنین اطراف تجهیزات نظامی روسیه در سوریه افزایش داده است.

سال گذشته، ارتش روسیه حدود سه هزار هواپیمای نظامی خارجی شامل هزار هواپیمای جاسوسی و پهپاد شناسایی در نزدیکی مرز‌های دریایی و زمینی روسیه ردیابی کرد. در همان دوره، هواپیما‌های روسیه بار‌ها با تعقیب آن‌ها باعث انحراف این هواپیماهای خارجی از مسیرشان شدند. وزارت دفاع روسیه بار‌ها از پنتاگون خواسته است تا به این پرواز‌ها پایان دهد؛ با این حال، واشنگتن همواره به این درخواست‌ها بی‌توجه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بروسلی
۲۱:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینجاست که میشه گفت روسیه نباید به آمریکا فرصت شناسایی بدهد.احتنال جنگی بزرگ وجود دارد.
اطمینان بیش از حد روسیه به آمریکا برای عدم حمله یا بخش های سیاسی باید کمی بازنگری شود.
زدن چندین پهباد شناسایی یعنی ما می دانیم شما هستید و مقابله می کنیم.
اگر واقعا قصد دفاع از تمامیت ارضی خود را دارید بزنید ساقط کنید چون علاوه بر تخریب روحیه نظامیان آمریکا،دولت آمریکا،پنتاگون و سیا باعث ضرر های مالی به علت گرانی این پهبادها و تخریب شرکت های سازنده و فروش بیشتر پدافند موشکی ضد پهبادی خواهید شد.
یا علی مدد
آخرین اخبار