جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: این قشر علیرغم آسیب پذیری‌های خاص همواره همراه و هم دوش مسئولان و نظام بوده و به خوبی در حوزه نظم و امنیت نقش آفرینی کرده اند.

کارگران از مولفه‌های امنیت آفرین جامعه هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ ناصر فرشید، جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان در نشست با مدیران اتحادیه‌های کارگری مرکز استان گفت: تلاش‌های کارگران در عرصه کسب و کار و همراهی خوب آنان با اهداف نظام جای قدردانی دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در چندین مبحث مختلف، همه را در زمینه نظم و امنیت صاحب نقش و وظیفه دانسته اند که در این میان قشر کارگر نیز به عنوان قشر پرتعداد جامعه نقش بسزائی در این زمنیه دارند و متقابلا مسئولان نیز در رابطه با این قشر خاص مسئول هستند.

سرهنگ فرشید با اشاره به بروز برخی مشکلات ناشی از مسائل اقتصادی که بیشترین آسیب را متوجه قشر کارگر می‌کند، تصریح کرد: ما در مجموعه انتظامی خود را خادم مردم می‌دانیم و همواره کنار این قشر پر تلاش بوده و هستیم و از طرفی نباید اجازه بدهیم برخی مسائل به تنش و ناآرامی کشانده شود.

وی یادآور شد: در این میان در حوزه نقش و وظایف پلیس، راه اندازی پلیس "امنیت اقتصادی" کمک به زیرساخت‌های حوزه کار و اشتغال است که می‌تواند با پیشگیری از یک سری تخلفات اقتصادی از بروز آسیب بر زمینه‌های کار و اشتغال کارگران جلوگیری کند.

سرهنگ فرشید افزود: از دیگر ظرفیت‌های حوزه انتظامی برای اقشار مختلف به ویژه قشر کارگر، ارائه خدمات مشاوره‌ای در مراکز انتظامی است که در این دوایر کارشناسان باتجربه و متخصصی داریم که می‌توانند به نوبه خود خدمات خوبی به مراجعین ارائه دهند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم فقر و کمبود‌ها باعث ضعف ایمان ما نشوند که در این رابطه باید با پررنگ کردن امر به معروف و نهی از منکر، سطح باور‌ها و اعتقاداتمان را افزایش دهیم و به ارزش‌هایی همچون رحم، مروت و گذشت بیشتر توجه داشته باشیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در این زمینه علاوه بر اجرای وظایف انتظامی همواره سعی کرده ایم حضور کارشناسان انتظامی در جمع‌های مردمی در قالب جلسات مساجد، محلات، ادارات و ... پررنگ و اثر بخش باشد تا همگان با فراگیری یک سری مهارت‌ها بتوانند در حوزه نظم و امنیت بیش از پیش با پلیس مشارکت و همکاری داشته باشند.
انتهای پیام/ح

کارگران مولفه امنیت جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.