امام جمعه موقت آسمینون (نودژ) منوجان گفت: علاوه بر تحول در نظام آموزشى معلمان، لازم است که به جایگاه حرفه‏ اى معلم در جامعه بیشتر توجه شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام عیسی خورشیدی امام جمعه موقت آسمینون (نودژ) در خطبه‌های نمازجمعه امروز گفت: علاوه بر تحول در نظام آموزشى معلمان، لازم است که به جایگاه حرفه‏ اى معلم در جامعه بیشتر توجه شود. چنان‏که می‌توان حرفه‏ اى تلقى کردن و کسب تخصص حرفه ‏اى به‏ وسیله ‏ى دست اندرکاران آموزش و پرورش را اساسى‏‌ترین راه تضمین کارآیى و کیفیت نظام آموزشى دانست.

حجت الاسلام خورشیدی بیان کرد: ازاین‏ رو مقام معظم رهبرى از همگان مى‏ خواهند که احترام و شأن معلم را رعایت کنند یکى از کارهاى واجب ما این است که آحاد ملت ما، از کوچک و بزرگ، از مقامات عالى تا تک تک مردم، قدر معلم را بدانند، اهمیت معلم را درک کنند، حرمت معلم را بشناسند؛ این از کارهاى بسیار اساسى است.

امام جمعه موقعت نودژ گفت: رسانه‏‌ها باید نقش ایفا کنند، مسئولان باید نقش ایفا کنند. به تعارف هم برگزار نشود؛ تفهیم شود. امثال منِ نوعى بفهمیم که چه ‏قدر مهم است نقش این مرد، این زنى که در کلاس، عمر خودش را دارد براى تربیت این نوجوان ، کودک و فرزند ما مصرف مى‏ کند البته خود معلم هم این نقش را به درستى درک کند و اهمیت آن ‏را بفهمد. این از کارهاى اساسى و مهم ماست؛ بنابراین ارزش معلم، هفته معلم، روز معلم، چیزهاى بسیار برجسته و بزرگى است.

حجت الاسلام خورشیدی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامى روز چهارشنبه و در آغاز هفته‏ ى کار و کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران صنایع مختلف کشور، کار جهادى و بى‏ وقفه را از شرایط مهم رونق تولید و تحقق راهبرد عزت‏ آفرین اقتصاد مقاومتى خواندند و بر لزوم رسیدگى به مسائلى همچون امنیت شغلى و مزد و احترام به کارگران تاکید کردند.

وی افزود: دشمن براى به زانو در آوردن ملت ایران بر فشار اقتصادى متمرکز شده است، اما بداند این ملت هیچ گاه به زانو در نمى‏ آید و ضمن استفاده از فرصت تحریم براى رشد و شکوفایى، دشمنى‏ هاى آمریکا را بى‏ پاسخ نمى گذارد.

حجت الاسلام خورشیدی تصریح کرد: ملت فعال و مسئولان هوشیار ایران نشان داده ‏اند اگر همت کنند همه بن ‏بست‏‌ها را مى ‏شکنند و قطعاً این تلاش آمریکایى ‏ها هم به جایى نمى ‏رسد و جمهورى اسلامى هر مقدار لازم داشته باشد و اراده کند، نفت صادر خواهد کرد.

امام جمعه موقت نودژ بیان کرد: یکی از ساحت‌های تربیت، ساحت اقتصادی و حرفه‌ای است. دانش آموز نباید فقط دنبال پشت میز نشینی یا دنبال استخدام رسمی و کارمندی باشد باید ارزش کار را درک کند و با اقبال به مراکز کارآموزی و مراکز فنی و حرفه‌ای و مدرسه روی بیاورد و در امر خطیر صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی ورود جهادی نماید باید به دانش آموزان مهارت خوداشتغالی و اشتغالزایی آموخت.

خطیب جمعه موقت نودژ تاکید کرد: عمران خان، نخست وزیر پاکستان، اول اردیبهشت ماه براى دیدارى دو روزه به ایران سفر کرد. او در ابتداى سفر خود به مشهد مقدس رفت و سپس وارد تهران شد و با مقامات جمهورى اسلامى ازجمله رهبر معظم انقلاب دیدار و گفتگو کرد که امنیت و اقتصاد؛ دو محور اساسى در سفر عمران خان به تهران بود.

وی با محکومیت اعدام و سرکوب شیعیان، به دست بزرگترین دولت تروریستى یعنی آل سعودى افزود: دولت عربستان در جدیدترین اقدام ضد حقوق بشرى خود، ۳۷ نفر ازجمله ۳۲ شیعه این کشور را به جرم فعالیت تروریستى اعدام کرد؛ که شیعیان حدود ۲۰ درصد جمعیت عربستان را تشکیل می‌دهند و به تبعیض‌های مذهبی، اقتصادی و سیاسی اعتراض دارند.

انتهای پیام /ی

باید به دانش آموزان مهارت خوداشتغالی و اشتغالزایی آموخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار