نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ سابق این رژیم در چارچوب مذاکره برای تشکیل کابینه ائتلافی پس از انتخابات، امروز چهارشنبه با هم دیدار کردند.

ادامه تلاش نتانیاهو برای تشکیل ائتلاف با لیبرمنبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جرزالم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» و وزیر جنگ سابق این رژیم، امروز چهارشنبه در دفتر نخست وزیری در قدس اشغالی با هم دیدار کردند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تمایل دارد تا با لیبرمن  کابینه ائتلافی تشکیل دهد، اما به دلیل اختلافات موجود در مذاکرات بر سر ائتلاف و نیز شروط لیبرمن برای ورود به ائتلاف، هنوز توافقی در این خصوص حاصل نشده است. یک عضو ارشد مذاکرات حزب لیکود گفت: هدف ما این است تا پیش از هر کس دیگری با لیبرمن (توافق) امضاء کنیم.

روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» پیشتر فاش کرد آویگدور لیبرمن گفته است شرط موافقت وی برای ورود به کابینه ائتلافی این است که بنیامین نتانیاهو خود را به سرنگونی دولت حماس در نوار غزه متعهد بداند. لیبرمن خواهان این است که وزارت کشور به آریه درعی -رئیس حزب شاس- اعطا نشود و در اختیار وی قرار گیرد. لیبرمن همچنین خواهان رسیدن به وزارت جنگ کابینه رژیم صهیونیستی است.

حزب لیکود ۳۶ کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی کسب کرده و به این ترتیب از اتحاد میانه‌رو چپ‌گرای «آبی و سفید» که ۳۵ کرسی خواهد داشت، جلو زده است. احزاب راستگرا که نتانیاهو می‌خواهد دولت ائتلافی خود را با حمایت آن‌ها تشکیل دهد در مجموع دارای ۶۵ کرسی در پارلمان ۱۲۰ نفری رژیم صهیونیستی خواهند بود که برای ادامه نخست وزیری نتانیاهو کافی است. اپوزیسیون چپ‌گرای میانه‌رو حداکثر می‌تواند روی ۵۵ کرسی در پارلمان حساب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار