فریم‌ورک مجموعه‌ای از کتابخانه‌های برنامه‌نویسی و مجموعه‌ای از قوانین برای برنامه‌نویسی است.

فریم ورک چیست؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فریم‌ورک-Framework به طور کلی یک ساختار واقعی یا مفهومی جهت پشتیبانی یا راهنمایی برای ساخت چیزی است که آن ساختار را کارآمد‌تر و مفیدتر می‌کند. در سیستم‌های رایانه‌ای معمولا Framwork ساختار لایه‌ای دارد و نشان می‌دهد چه نوع از برنامه‌هایی می‌تواند و باید ساخته شووند یا به صورت یکپارچه در بیایند.

بعضی از انواع فریم‌ورک‌ها برنامه‌هایی جقیقی را ارائه می‌دهند و و از ابزارهای برنامه نویسی برای ساخت چارچوب‌های اصلی خود استفاده می‌کنند. یک Framwork  ممکن است مجموعه‌ای توابع برای قرارگیری در سیستم، چگونگی ارتباط بین آن‌ها، لایه‌های عملکردی یک سیستم، چگونگی استاندارسازی ارتباطات در یک سطح و... باشد. درواقع یک فریم‌ورک جامع‌تر از یک پروتکل و درای ساختار توصیفی است.

در ادامه به چند نمونه از فریم‌ورک‌های کاربردی در جهان اشاره می‌کنیم:

فریم‌ورک توصیفی منابع، مجموعه از قوانین کنسرسیوم جهانی وب برای چگونگی توصیف هر منبع اینترنتی مانند وب سایت‌‌ها و محتوای درون آن‌ها است.

فریم‌ورک تجارت اینترنتی، گروهی از برنامه‌ها برای زمان دهی و سامان بخشی به تجارت‌های اینترنتی است. این برنامه‌ها بر اساس استاندارهای تکنیکال شرکت SAP برنامه‌ریزی شده‌اند. شرکت SAP یک شرکت آلمانی مطرح در سطح جهان است که در حوزه تجارت اینترنتی فعالیت می‌کند.

فریم‌ورک ارسال کننده سیاست‌نامه، یک چارچوب کلی و منظم برای داشتن ایمنی هرچه بیشتر در برنامه‌های مختلف رایانه‌ای است.

فریم‌ورک Zachman ، یک چارچوب منطقی برای ارائه نمایشی جامع از یک شرکت فناوری اطلاعات است. اطلاعات این نوع از فریم ورک با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف در کسب و کارهای مربوط به IT استفاده می‌شود.

فریم ورک چیست؟

تمامی فریم‌ورک‌های معرفی شده در بالا با هدف ایجاد ساختار‌های یک پارچه و منظم طراحی شده‌اند و شرکت‌های مختلفی در جهان برای تولید نرم‌افزارهای برتر و پیشرفته از آن‌ها استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید: مایکروسافت ارتباط بین ویندوز ۱۰ و اندروید را امکان پذیر ساخت


انتهای پیام/

با مفهوم فریم‌ورک آشنا بیشتر آشنا شوید

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.