توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی با حفظ محیط زیست و با نگاه ویژه به حوزه تولید و اشتغال ضورری است.

لزوم حفظ محیط زیست در استقرار واحد‌های صنعتیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در نشست مشترک با فرماندار شهرستان رشتخوار و مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، گفت: واحد‌های صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال توسعه یافتن هستند و صنایع مختلفی در آن حضور دارند که هم راستا با توسعه، نسبت به رعایت ملاحظات زیست محیطی، زمینه رشد و توسعه خود را دنبال می‌کنند تا محیط زیست پیرامون دچار مخاطره نشود.

وی افزود: یکی از موارد مهم استقرار واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این است که با حفظ محیط زیست و نگاه حمایتی در جهت رونق تولید احداث شوند.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: صنعتگران پیشگامان حفاظت از محیط زیست هستند، زیرا رشد و توسعه صنعتی با حفظ محیط زیست محقق می‌شود.

وی بیان کرد: اقدامات مطلوبی در حفظ مسائل محیط زیستی مانند احداث تصفیه خانه، آبیاری قطره‌ای فضای سبز و توسعه آن و استفاده از پساب تصفیه خانه‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شده است.

مهدی زاده مقدم عنوان کرد: نگاه ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی یک نگاه زیست محیطی بوده و اهمیت ویژه‌ای به حفظ و ارتقاء محیط زیست می‌دهیم تا ضمن رعایت مسائل زیست محیطی رویکرد‌های حمایتی صاحبان صنایع در کنار آن به بهترین نحو اجرا شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از اهدف اصلی ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان حفظ و توسعه فضا‌های سبز و ایجاد بوستان‌های صنعتی بوده که تاکنون ۸۸۵ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان احداث شده که با تجهیز فضا‌های سبز به آبیاری تحت فشار و قطره‌ای و استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه‌ها هم اکنون ۷۵ درصد آن‌ها با آبیاری تحت فشار و قطره‌ای انجام می‌شود تا به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کمک شود.

وی گفت: هم اکنون هشت تصفیه خانه متمرکز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با ظرفیت تصفیه ۱۴ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز مستقر بوده که ۷۵ درصد از واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت پوشش هستند که با طرح‌های توسعه که در حوزه تصفیه خانه برنامه ریزی شده، ظرفیت شبکه تصفیه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دو سال آینده به ۲۳ هزار مترمکعب در شبانه روز می‌رسد.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

فعالیت هشت تصفیه خانه متمرکز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی

برچسب ها: صنعت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.