جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی از کشور‌هایی که نیروگاه اتمی دارند خواسته است رزمایش پرتوی برگزار کنند و رزمایش بوشهر نیز بر همین اساس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار علی اصغر زارعی در حاشیه نشست اعضای کارگروه تخصصی اطلاع رسانی و مدیریت افکار رزمایش پرتوی بوشهر که شامگاه سه‌شنبه در صداوسیمای مرکز بوشهر برگزار شد، بیان کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی از همه نیروگاه‌های اتمی خواسته که هر چند احتمال وقوع حادثه بسیار ضعیف باشد، اما برای هماهنگی میان نیرو‌ها و امکانات رزمایش پرتوی برگزار کنند و توان خود را برای مقابله با حوادث احتمالی بسنجند.

وی برگزاری رزمایش را امری مهم خواند و ادامه داد: رزمایش پرتوی با هدف هماهنگی میان نیروها، تجهیزات و دستگاه‌های مختلف هنگام بروز حوادث احتمالی فردا در بوشهر برگزار خواهد شد.

جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، تعریف وظایف دستگاه‌ها و هماهنگی میان آن‌ها را در برگزاری رزمایش مهم و اساسی خواند و گفت: به طور حتم برگزاری این رزمایش در افزایش آمادگی دستگاه‌ها و مردم بوشهر تاثیر دارد.

زارعی ادامه داد: ما در سال ۹۳ نیز در بوشهر رزمایش پرتوی برگزار کردیم و امسال این رزمایش را تکرار می‌کنیم.

وی معتقد است، رزمایش‌ها در حوزه‌های مختلف باید سالانه برگزار شود تا افراد ودستگاه‌ها وظایف خود را در زمان حوادث به طور مرتب تمرین کنند و این آمادگی فراموش نشود.

جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر ایمن بودن نیروگاه اتمی بوشهر، تاکید کرد: این نیروگاه مطابق اصول آژانس بین المللی انرژی اتمی ساخته شده و تا امروز با کیفیت مناسبی کار کرده و آژانس هم بار‌ها تائیدیه خود را درباره فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرده است.

زارعی تصریح کرد: هیچ نگرانی از نظر ایمنی نیروگاه بوشهر برای ما قابل تصور نیست، اما با این حال لازم است که مانند دیگر کشور‌ها آمادگی خود را برای مقابله با حادثه احتمالی حفظ کنیم.

وی با اشاره به حادثه سیل امسال، گفت: اگر رزمایش‌هایی برای مدیریت حادثه سیل برگزار کرده بودیم به یقین سریع‌تر حوادث پیش آمده در چند وقت اخیر را مدیریت می‌کردیم.

جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: در دنیا هر جا تاسیساتی وجود دارد که احساس کنند ممکن است دچار حادثه‌ای شود و مردم از آن آسیب ببینند، رزمایش‌هایی برای ایجاد آمادگی میان دستگاه‌ها و مردم برگزار می‌کنند و این کار، امری طبیعی و ضروری است.

زارعی بیان کرد: برخی کشور‌ها هیچ یک از تهدید‌هایی که ما داریم را ندارند، اما تمرین زلزله برگزار می‌کنند؛ پس برگزاری رزمایش به معنای وجود نگرانی نیست بلکه امری طبیعی است که باید صورت گیرد تا اگر حادثه‌ای پیش آمد همه بتوانند به خوبی آن را مدیریت کنند.

انتهای پیام/ک

رزمایش پرتوی فردا در بوشهر برگزار می‌‌شود

 

برچسب ها: حوادث ، انرژی هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.