رئیس‌جمهور فرانسه به وزارت کشور و نیرو‌های پلیس دستور برخورد شدید با معترضان به نظام سرمایه‌داری در روز کارگر را داده است.

امسال روز کارگر برای فرانسوی‌ها متفاوت خواهد بود/ دستور مکرون برای برخورد شدید با معترضانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به وزارت کشور و نیرو‌های پلیس دستور برخورد شدید با معترضان به نظام سرمایه‌داری در روز کارگر را داده است.

 شهر‌های فرانسه به ویژه پاریس، از ترس گسترش ناآرامی‌ها و اعتراضات خیابانی از غروب ۳۰ آوریل (شب اول می، روز کارگر) حالت نظامی به خود گرفته است و همه تحرکات زیر نظر پلیس قرار دارد.

کریستف کاستانه، وزیر کشور فرانسه از به کارگیری ده‌ها هزار پلیس ضدشورش، نیرو‌های ژاندارم و امنیتی و خدمات امداد و آتش‌نشانی در فرانسه خبر داده است که فقط حدود ۸ هزار نفرشان در پاریس حضور دارند.

امسال به علت ادامه اعتراضات جنبش ضد سرمایه‌داری که از حدود ۶ ماه قبل آغاز شده، روز کارگر بسیار متفاوت از سال‌های گذشته است؛ فعالان این جنبش و سندیکا‌های کاری و کارگری و همه احزاب مخالف دولت مکرون در فراخوانی واحد اعلام کرده اند در تظاهرات بزرگ روز چهارشنبه نسبت به سیاست‌های دولت فرانسه شعار سرخواهند داد.

از روز سه‌شنبه بیشتر بانک‌ها، فروشگاه‌ها و اماکن تجاری به ویژه برند‌های بزرگ و معروف (که از نظر جنبش ضد سرمایه‌داری نماد سرمایه‌داری هستند) همه ویترین‌ها و ورودی‌های خود را تخته کرده و با استخدام محافظان ویژه به مقابله با خرابکاری‌های احتمالی پرداخته‌اند.

تاکنون در جریان حدود ۶ ماه تظاهرات‌های ضدسرمایه‌داری در فرانسه که هر شنبه در سراسر این کشور برپا می‌شود بیش از ۱۰ نفر کشته و ۱۳ هزار نفر هم بازداشت یا زخمی شده‌اند.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۲۸ پلیس خودکشی کرده‌اند که به گفته کارشناسان این آمار بسیار وحشتناکی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اينم از حقوق بشر فرانسوي
آخرین اخبار