مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت:برای تشکیل منطقه آزاد مشترک با عراق آمادگی داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند سه شنبه گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهوری به کشورعراق و پیشنهاد دولت در خصوص تشکیل منطقه آزاد مشترک، این سازمان آمادگی لازم برای تشکیل منطقه آزاد مشترک با عراق را دارد.

وی افزود:در صورت تحقق این مهم و ایجاد منطقه لجستیک با حضور سرمایه گذاران بخش زیادی از کالا‌های اساسی کشور تامین می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد:با ایجاد زیرساخت‌های لازم ظرفیت افزایش صادرات غیر نفتی در منطقه آزاد اروند فراهم شده است.

زمانی به حذف هزینه روادید میان ۲ کشور ایران و عراق و استقبال مناسب ازاین مصوبه در کشور عراق بخصوص استان‌های همجوار استان خوزستان و بصره اشاره کرد و گفت:ورود گردشگران به منطقه آزاد اروند و شهرستان‌های آبادان و خرمشهر بدون رواید انجام می‌شود.

وی همچنین افزود:لایروبی اروندرود می‌تواند بستر مناسبی برای تردد شناور‌های تجاری و افزایش صنعت توریسم دریایی در منطقه فراهم کند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهر‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشور‌های عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام / د

تشکیل منطقه آزاد مشترک با عراق

برچسب ها: عراق ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.