رئیس کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: به دنبال فعال سازی پست مارکتینگ برای تمام محصولات در بعضی استان های کشور هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،عبدالعظیم بهفر رئیس کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو روزگذشته در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین المللی فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی، شوینده سلولزی و صنایع وابسته با نام «ایران کازماتیکا» ، با اشاره به تشکیل اداره کل آرایشی و بهداشتی در پایان سال گذشته، گفت: این اداره کل در مدت یک ساله‌ای که از آغاز به کار آن می‌گذرد، توانست به برنامه‌های تعریف شده دست پیدا کند؛ امسال چندین همایش و برنامه آموزشی برای ارتقا اطلاعات عمومی دست اندرکاران را برگزار کردیم.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که پست مارکتینگ را برای برخی محصولات و در نهایت برای تمام محصولات در برخی استان‌ها داشته باشیم.

رئیس کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در بحث تولیدات، برنامه ما حول تولیدات صادرات محور و سوق دادن فراورده‌های قابل تولید داخلی به سمت صادرات است.

بهفر گفت: در طی یک سال گذشته توانستیم برخی از محصولاتی را که پیشتر وارداتی بودند را در مناطق آزاد و ویژه تولید کنیم.

وی  افزود: خوشبختانه وجود زیرساخت علمی و همت موجود در بزرگان سبب شده تا ما در بحث کازماتیکا در منطقه خاورمیانه جزو دو کشور نخست باشیم و در این باره برای دنیا و منطقه حرف برای گفتن داریم، لذا باید برنامه ریزی کرد که به عنوان یک نکته مثبت برای کشور آن را مطرح و برای کسب درآمد و اشتغال آن را مد نظر قرار دهیم.

رئیس کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از مبارزه گسترده با قاچاق و تقلب کالا به عنوان دیگر برنامه‌های این اداره کل نام برد و گفت: امروزه توجه و مبارزه با کالای تقلبی بیشتر اهمیت دارد لذا از تمامی معاونت‌های غذا و دارو خواسته ایم سطح کنترل‌ها را بالا ببرند و آنگونه که می‌توانند اقدام به کنترل و کاهش کالای فیک و قاچاق کنند، در این باره این اداره کل موفق به اخذ یک تشویق نامه از سوی سازمان غذا و دارو شده است.

بهفر با اشاره به برپایی نخستین نمایشگاه بین المللی فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی، شوینده سلولزی و صنایع وابسته در منطقه آزاد اروند ادامه داد: برپایی این نمایشگاه در این منطقه نشان از برنامه ریزی ما برای هدف بالاتر یعنی تلاش برای تولید محصولات صادرات محور و گسترش کالاهای کازماتیک (آرایشی و بهداشتی) به کشورهای همسایه دارد، با توجه به شناختی که در این باره وجود دارد، در زمینه تولید و تجارت این مسئله به زودی محقق می‌شود.

انتهای پیام/ د

افتتاحیه نمایشگاه بین المللی با نام «ایران کازماتیکا»

برچسب ها: همایش ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.