نماینده، ولی فقیه در گیلان گفت: گزارش عملکرد کمک به سیل زدگان موجب اعتماد مردم و دفع شبهه دشمن می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در دیدار با اعضای ستاد طرح جهاد همبستگی ملی برای ساخت مناطق سیل‌زده معین گیلان با اشاره به تلاش دشمن در بی اعتماد و دل سرد کردن مردم نسبت به مسئولان گفت: مردم به مسئولان نظام اسلامی اعتماد دارند و به تبلیغات مسموم دشمنان اعتنا نمی‌کنند.

وی، به اعتماد مردم به سپاه، جمعیت هلال احمر، بهزیستی و دیگر نهاد‌ها در جمع آوری و ارسال کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: جمع آوری و ارسال کمک‌های مردمی نیازمند فرماندهی واحد است به طوری که در این میان سپاه رابط ارسال کمک‌های مردمی گیلان به استان گلستان برای ساخت واحد‌های مسکونی سیل زدگان است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، با تاکید بر نظام‌مند شدن جمع آوری و ارسال کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده، گفت: گزارش عملکرد کمک به سیل زدگان موجب اعتماد مردم و دفع شبهه افکنی دشمن می‌شود.

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز از جمع آوری ۴ میلیارد تومان کمک‌های مردمی استان به سیل زدگان مناطق سیل زده کشور خبر داد و گفت: مسجد محل قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است و کمک به سیل زدگان از این طریق انجام می‌شود.

وی، به احداث ۵۰۰ واحد مسکونی در استان گلستان با استفاده از کمک‌های مردمی گیلان اشاره کرد و افزود: واحد‌های مسکونی مذکور متعلق به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد است.

حسین توشه، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان نیز مبلغ ساخت هر واحد مسکونی را ۸۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: مبلغ ۴۰ میلیون تومان از این مبلغ از طریق وام و ۱۰ میلیون تومان دیگر از کمک بلاعوض دولت تامین و پرداخت می‌شود.

وی افزود: مبلغ ۳۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی از طریق مساجد جمع آوری شده و برای ساخت هر کدام از واحد‌های مسکونی اختصاص داده می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان، با اشاره به اینکه ساخت و تجهیز واحد‌های مسکونی سیل زدگان استان گلستان در دو اولویت انجام می‌شود، گفت: احداث بنا در اولویت نخست است و پس از آن تجهیز واحد را انجام می‌دهیم.

همچنین حجت الاسلام، ولی عادلی، رئیس شورای سیاست گزاری ائمه جمعه گیلان نیز گفت: هماهنگی لازم با ائمه جماعات برای جمع آوری کمک‌های مردمی از طریق مساجد انجام شده است.

حجت الاسلام ستارعلیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان هم گفت: مساجد بهترین ظرفیت برای جمع آوری کمک‌های مردمی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ف

لزوم مقابله با شبهه افکنی دشمنان درخصوص کمک به سیل زدگان

برچسب ها: سخن بزرگان ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.