نماینده، ولی فقیه در گیلان به ویژگی‌های فرد مومن اشاره کرد و گفت: انسان مومن از مطالبه گری مردم خسته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در گردهمایی فصلی روسا و دادستان‌های واحد‌های قضایی استان با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در سال جدید امیدواریم برنامه‌هایی که اجرا می‌شود بتواند در پایان سال موجب آرامش مسئولان و جامعه شود.
وی به ویژگی‌های فرد مومن اشاره کرد و افزود: مومن از مراجعه مردم گرفته به او خسته نمی‌شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مسائل اجتماعی انسان را خسته می‌کند، تصریح کرد: اگر فرد مومن به مسیر، فعالیت و تلاش خود آگاهی داشته باشد خسته نمی‌شود.
آیت الله فلاحتی به خستگی ناپذیری انسان مومن در کسب دانش و دانش افزایی اشاره کرد و گفت: انسان همیشه به تمام دانش‌های مربوط به خود مسلط نیست بنابراین باید با دانش و کتاب همواره رابطه داشته باشد.
وی با تاکید بر توسل به خداوند برای انجام فعالیت روزانه، بیان کرد: در پاره‌ای از موارد عوامل درونی و بیرونی موجب می‌شود انسان در مسیری که باید قرار گیرد خارج می‌شود و توسل انسان را یاری می‌کند.
نماینده، ولی فقیه در گیلان به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و یادآور شد: کسی که از خانه خارج می‌شود تا دریچه‌ای از دانش به روی خود بگشاید و با این دانش باطل را به مسیر حق برگرداند یا اینکه گمراهی را به سمت هدایت مسیربخشی کند، عمل این فرد مانند ۴۰ سال بندگی خداوند توسط انسان متعبد است.
آیت الله فلاحتی خاطرنشان کرد: تمام گرفتاری‌ها در دنیا به خاطر این است که باور‌های انسان کم رنگ است.
وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع)، تصریح کرد: توجه مسئولان قضایی به طبقه پایین جامعه بسیار معطوف باشد، زیرا تمام آن‌ها نمی‌توانند حرف خود را بیان کنند بنابراین شما باید دست این قشر از جامعه را بگیرید.

انتهای پیام/آ
 

دلیل تمام گرفتاری‌ها در دنیا کمرنگ شدن باور‌های انسان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.