مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بر اساس آمار اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، بازدید از موزه‌های این استان در سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، امید قادری اظهار کرد: نوروز امسال تلاش شد موزه‌ها برای بازدید مهمانان نوروزی با طراحی سفره‌های هفت سین و زیباسازی محیطی در قالب گلکاری و چمن کاری تکایای معاون الملک و بیگلربیگی آماده سازی شدند.

وی با بیان اینکه علیرغم نامساعد بودن وضعیت جوی در نیمه دوم تعطیلات نوروز ۹۸ در کرمانشاه، شاهد افزایش بازدید از موزه‌ها بودیم، اظهار کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی برای معرفی موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به بازدید ۱۳۴ هزار ۶۲۷ نفر در فروردین ماه امسال از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی استان، افزود: از این تعداد هزار و ۹۷۲ نفر از گردشگران خارجی بودند.

به گفته این مقام مسئول ۶۵۵ هزار و ۸۸۰ نفر نیز در سال گذشته از موزه‌های استان بازدید کردند که یازده هزار و ۱۶۷ نفر از آن‌ها از گردشگران خارجی بوده اند.

وی گفت: موزه‌ها و محوطه‌های طاقبستان، محوطه جهانی بیستون، مجموعه تکیه معاون الملک که در آن عکاس خانه با لباس محلی و موزه مردم شناسی وجود دارد، مجموعه تکیه بیگلربیگی با داشتن دو موزه پارینه سنگی و موزه خط و کتابت و موزه‌های مردم شناسی در شهرستان‌های سنقر، پاوه، دالاهو و صحنه در کرمانشاه میزبان بازدیدکنندگان بودند.

 

انتهای  پیام/ز

 

بازدید ۱۳۴ هزار ۶۲۷ نفر در فروردین ماه امسال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.