رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست مجلس گفت:نهاد برنامه‌ریزی مدیریت آب کشور مشکل دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،احمدعلی کیخا، رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط‌ زیست مجلس؛ در همایش ملی فناوری‌های نوین در صنعت آب با اشاره به تغییرات اقلیمی کشور گفت:دو سال اخیر یکی خشک‌سال‌ترین و پرآب‌ترین سال کشور بوده است‌ به طوری که در ماه‌های اخیر شاهد بودیم که بیش از ۲۰ استان کشور  درگیر مسائل سیلاب بودند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط‌ زیست مجلس گفت:در آینده هم بعید نیست که سال‌های پرآب‌تری داشته باشیم.

احمدعلی کیخا ادامه داد:تا سال‌های گذشته عملکردهایی جهت مقابله با بحران خشکسالی صورت می‌گرفت و اکنون با بارش‌ها سیاست‌ها به طور کامل تغییر یافته است و این روند و برنامه اشتباه است‌.

وی با اشاره به اینکه ما در "حال" برنامه‌ریزی می‌کنیم و این یک مشکل اساسی است،گفت: در نهاد برنامه‌ریزی مشکل  وجود دارد و در امر توسعه موفق عمل نمی‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت: وقایع امسال و خشکسالی‌ها و ترسالی‌های دهه‌های اخیر نشان می‌دهد نهاد برنامه‌ریزی مدیریت آب کشور مشکل دارد درحالیکه ایران به سند مدیریت یکپارچه آب نیاز دارد و این سند باید برای همه بخش‌های کشور قابل اجرا باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط‌ زیست مجلس با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و مصرف بی رویه آب گفت:در سال های گذشته به اندازه حق‌آبه دریاچه ارومیه، آب به کشاورزی اختصاص یافته بود و این سیاست غلط باعث خشک شدن دریاچه ارومیه شد و خشکسالی در این منطقه شد.

کیخا افزود:می‌توان با استفاده از روش و تکنیک های علمی تولیدات محصولات کشاورزی را  افزایش داد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش ملی فناوری‌های نوین در صنعت آب

 

 

برچسب ها: خشکسالی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.