حجت‌الاسلام حسینی قمی در برنامه سمت خدا به یکی از مهم‌ترین راه‌های استجابت دعا اشاره کردند که در این خبر آن را مشاهده می‌کنید.

مهم ترین راه استجابت دعابه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، احترام و نیکی به پدر ومادر همواره از توصیه‌ها و سفارشات بزرگان و پیشوایان دین بوده است. عدم احترام به آنها آثار زیان‌بار و جبران ناپذیری در دنیا و آخرت برای فرزندان در پی خواهد داشت. از کمترین بی‌احترامی و آسیب رساندن به آنان نهی شده و نهایت فروتنی و مهربانی به آن دو در حال حیات و مرگشان توصیه و معادل نماز، حج و.... شمرده شده است.

حتی تشکر از پدر و مادر مقارن شکر الهی قرار گرفته است. احسان به والدین (به عنوان عام) چنان مهم است که حتی شرک آنان مانع احسان به آنان نیست، گرچه باید از عقاید مشرکانه پدر و مادر به دور بود.

در این باره حجت‌السلام حسینی قمی حدیثی را از امام صادق(ع) نقل می‌کنند که در آن بیان شده است در کنار تمام مکان‌های مقدس دنیا همچون تحت قبه سیدالشهدا، کعبه و...، کنار مزار پدر و مادر نیز دعا مستجاب است و این نشانگر مقام و جایگاه ویژه‌ای است که خداوند برای والدین قائل شده است.

در ادامه ویدئوی صحبت‌های حجت‌السلام حسینی قمی در همین رابطه را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: دعا ، استجابت دعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زیبا افرا
۱۶:۳۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
خدایا اگر حقی ھرچند ناچیز از پدرومادرم ضایع کردہ ام چہ در زمان حیات چہ حال کہ از دنیا رفتہ اند کاری کن مراحلال کنندواگرگاھی ناخواستہ صدایم در محضربزرگوارشان بالارفتہ مراببخش وعلو درجات نصیبشان بگردان۔۔۔امین
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۱:۱۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدایا پدر و مادرمان مورد رحمت و مغفرت خودت قرار بده .
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۱۱:۱۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
التماس دعا