وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد با اعزام ۳۲۰ سرباز دیگر به مرز جنوبی این کشور موافقت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، جیمی دیویس، سخنگوی پنتاگون روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای از اعزام ۳۲۰ سرباز دیگر به مرز مکزیک خبر داد.

وی در این بیانیه اعلام کرد: پاتریک شاناهان با درخواست وزارت امنیت میهن مبنی بر حمایت وزارت دفاع از بحران انسانی مرز جنوبی کشور موافقت کرده است. این نیرو‌های جدید در راندن خودرو‌های گمرک و حفاظت مرزی برای حمل مهاجران در مرز مکزیک کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین قرار است در حفاظت از مهاجران بازداشتی کمک‌رسانی کنند.

این ۳۲۰ سرباز آمریکایی تا روز ۳۰ سپتامبر سال جاری میلادی در مرز مکزیک حضور خواهند داشت و هزینه استقرار آن‌ها حدود ۷.۴ میلیون دلار آب می‌خورد. این سربازان به حدود ۳۰۰۰ سرباز دیگری که هم اکنون در مرز مکزیک حضور دارند، می‌پیوندند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نخستین بار این نظامیان را سال گذشته میلادی برای مقابله با هجوم کاروان مهاجران به خاک این کشور اعزام کرد. حدود ۲۰۰۰ نفر از نیرو‌های گارد ملی آمریکا هم برای تأمین امنیت مرز‌ها در آوریل ۲۰۱۸ در مرز جنوبی این کشور مستقر شدند.

دونالد ترامپ از جمله مخالفان سرسخت ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا است. وی تاکنون بار‌ها اعلام کرده که به کاروان مهاجران آمریکای مرکزی اجازه ورود به آمریکا را نخواهد داد. اقدام ترامپ در اعزام نیرو‌های نظامی به مرز جنوبی کشور حتی باعث وقوع درگیری میان مهاجران و نیرو‌های امنیتی در مرز مکزیک شده است. رئیس جمهور آمریکا بار‌ها تهدید کرده که برای جلوگیری از هجوم این مهاجران، مرز مکزیک را خواهد بست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار