نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: زمینه جذب سرمایه گذاران در طرح‌های بندری باید فراهم شود و نگاه سرمایه گذاران ابتدا باید منافع استانی و سپس منافع خودشان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در آستانه روز ملی خلیج فارس در بازدید از طرح‌های توسعه‌ بندر  بوشهر افزود: استان بوشهر با داشتن بنادر مهمی مانند سیراف، بوشهر و عسلویه قدمتی تاریخی در تجارت و تمدن  خلیج فارس دارد.

وی بیان کرد: در طول تاریخ، بنادر بوشهر مرجعیت خود را به دلیل عوامل مختلف سرزمینی، ضعف مدیریت و برخی حوادث از دست دادند و باعث شد از اقتصاد دریا پایه، عقب بیفتیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه فقط ۲.۷ درصد اقتصاد کشور اقتصاد کرانه‌ای است، گفت: توجه به اقتصاد دریامحور می‌توانند در توسعه کشور موثر باشند.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: در استان بوشهر کار‌های خوبی در حوزه بنادر انجام گرفته، ولی به دو شاخص نیاز داریم یکی در بحث سخت افزاری و افزایش عمق آب برای پذیرش کشتی‌های غول پیکر و دیگری در بحث نرم افزاری که همه کار‌ها در بنادر به صورت الکترنیکی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی برای توسعه بنادر کم است، گفت: دولت و مجلس باید توجه ویژه‌ای به بنادر بوشهر داشته باشند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هم با ارائه گزارشی از طرح‌های مختلف بندری گفت: محوطه کنونی بندر بوشهر ۵۷ هکتار است که ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری ۷ میلیون تن کالا را در سال دارد.

سیاوش ارجمند زاده به مجتمع بندری نگین نیز اشاره کرد که با بهره برداری از اسکله‌ها و پایانه‌هایش هشت میلیون تن به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

وی همچنین افزود: پارسال ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم که امسال این اعتبارات به ۸۴ میلیارد تومان رسیده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: امسال لایروبی پای اسکله، راه دسترسی و تاسیسات زیر بنایی مجتمع بندری نگین و لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ک

پارسال ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر جذب شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.