مخازن ذخیره سوخت برای تامین سوخت مورد نیاز شناور‌های ناجی در بندر‌های خارگ، عامری و دیر ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر،  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سرعت در سوخت‌رسانی به شناور‌های ناجی و کیفیت بهتر سوخت دریافتی را از مزایای وجود این مخازن در اسکله‌ها عنوان کرد.

سیاوش ارجمندزاده گفت: هر مخزن سوخت یک پمپ دو اینچ دیزلی و ۳۰ متر شلنگ مخصوص انتقال دیزل دارد؛ همچنین دو عدد کپسول اطفا حریق از نوع فوم و پودر بر روی مخزن نصب شده است.

وی با بیان اینکه رنگ بدنه داخلی و خارجی مخزن از نوع دریایی و ضد حریق است، افزود: نکات مربوط به ریزش سوخت برای مقابله با آلودگی نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: پس از ساخت مخازن و به منظور متحرک سازی آنها، تریلر‌های مربوط هر یک با سه محور و غربیلک استاندارد ساخته شده اند.

ارجمندزاده بیان کرد: عملیات‎های جستجو و نجات دریایی زمان مشخصی ندارد و ممکن است در یک روز چندین عملیات داشته باشیم که در نتیجه به علت ظرفیت محدود سوخت شناور‌های ناجی، این شناور‌ها نیازمند سوختگیری دوباره هستند.

به گفته وی، فرایند ثبت درخواست و دریافت سوخت از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در سریع‌ترین حالت نزدیک به پنج ساعت طول می‌کشد که این امر می‌تواند در عملیات جستجو و نجات وقفه ایجاد کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: اکنون با وجود مخازن ذخیره سوخت در خارگ، عامری و دیر، شناور‌های ناجی ۹،۲ و ۸ به سرعت می‌توانند سوختگیری کنند.

ارجمند زاده کیفیت بالای سوخت را یکی دیگر از مزایای وجود این مخازن عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه نیاز است سوخت مورد نیاز شناور‌های ناجی برای بالا بردن عملکرد موتور و طول عمر بیشتر قطعات، فیلتر شود، این مورد در ساخت مخازن سوخت مد نظر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: همه استاندارد‌های اداره استاندارد و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در ساخت مخازن سوخت به کار گرفته شده و گواهینامه‌های مربوط دریافت شده است.

انتهای پیام/ف

بهره‌برداری از مخازن سوخت در سه بندر بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.