معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: ۲۱۱ گروه روانشناس به مناطق سیل‌زده کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهمن صدیق، معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی امروز در همایش روز روانشناس با اشاره به بلایای طبیعی اخیر و نقش خوب روانشناسان در کاهش آلام بازمانده‌های این حادثه اظهار داشت: بحث حمایت‌های روانی و اجتماعی در بالایا و مداخلات به موقع و درست کارشناسان به منظور تسکین و انجام حمایت‌های روانی اجتماعی در بسیاری از موارد منجر به اعتماد و مشارکت اجتماعی می‌شود.

وی از اعزام ۲۱۱ گروه تخصصی حمایت‌های روانی و اجتماعی در قالب تیم‌های محب به مناطق سیل‌زده کشور خبر داد و افزود: این گروه‌ها برای ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های اجتماعی و روانی به این مناطق اعزام شده‌اند.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی حمایت‌های روان‌شناختی را بسیج توانایی‌ها، کاهش درد و آلام افراد و افزایش و ارتقای توانایی‌های فرد در شرایط فشار و استرس دانست و گفت: لازم است در توزیع این توانایی‌ها افراد متخصص از دانش و مهارت‌های حرفه‌ای برخوردار باشند.

وی بیان کرد: در توانمندسازی افراد حادثه دیده مشارکت در بهبود اوضاع یک خلاقیت حرفه‌ای است، بنابراین ارتقای حق مالکیت محلی و بومی، کنترل زندگی شخصی و اجتماعی، بازسازی شبکه‌های اجتماعی طبیعی و یکپارچگی افراد را تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

برگزاری همایش روز روانشناس در اردبیل

 

برچسب ها: بهزیستی ، روانشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.