مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۵۴ هزارو ۹۶۱ نفر از خدمات مختلف کمیته امداد استان زنجان در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند.

بهره مندی ۵۴ هزارو ۹۶۱ نفر از خدمات مختلف کمیته امداد استان زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در جامعه، ظرفیت‌سازی در حوزه اقتصاد است، گفت: فعالیت شرکت‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی برای خلق فرصت‌های جدید در حوزه اقتصاد ارزشمند بوده و زمینه کم کردن آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی نظام را فراهم می‌کند.

وی بابیان اینکه ۵۴ هزارو ۹۶۱ نفر از خدمات مختلف کمیته امداد استان زنجان در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند، افزود: از برنامه‌های مهم کمیته امداد اشتغال‌زایی برای جامعه هدف و زمینه‌سازی برای استقلال اقتصادی و معیشتی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد است.

صفری ادامه داد: هنر کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان و از بین بردن فقر بین نسلی در خانواده‌های تحت حمایت از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی برای جامعه هدف و فراهم کردن بستر‌های درآمدزایی برای آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه از رویکرد‌های اصلی کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغال‌زایی تعامل با شرکت‌های صنعتی و مراکز کاریابی باهدف زمینه‌سازی برای اشتغال به کار مددجویان تحت حمایت این نهاد است، افزود: پرداخت حق بیمه مددجویان به‌کارگیری شده در شرکت‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی و ارائه تسهیلات کارآفرینی به آن‌ها در قالب بسته‌های تشویقی از برنامه‌های مهم کمیته امداد در حوزه اشتغال است.

صفری با اشاره به اینکه سطح‌بندی خانواده‌های تحت حمایت و ارائه خدمات متناسب با نیاز جامعه هدف از رویکرد‌های اصلی این نهاد است، گفت: تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات هوشمند، هدفمند و زمان‌دار مددجویان دارای زمینه توانمندسازی در یک بازه زمانی مشخص توانمند شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

وی بابیان اینکه چالش‌های اقتصادی تأثیر مستقیمی برافزایش مراجعات به این نهاد دارد، افزود: راهبرد کمیته امداد خلق فرصت‌های جدید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت اجتماعی خیران و سایر نهاد‌ها و تشکل‌ها در حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان و جامعه هدف این نهاد است.

صفری با اشاره به اینکه تبدیل دغدغه سازمانی این نهاد در حوزه فقرزدایی به گفتمان عمومی و غالب در جامعه از رویکرد‌های مهم کمیته امداد استان زنجان است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با ایجاد مراکز نیکوکاری و شبکه‌های مردمی زمینه ارتقاء مسئولیت‌های اجتماعی اقشار مختلف جامعه در برابر نیازمندان و افزایش مشارکت خیران در فرآیند فقرزدایی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ن

 

هنر کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان و از بین بردن فقر بین نسلی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.