رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: ۲۵۰۰ پزشک عمومی به دلیل توجیه پذیر نبودن درآمد و هزینه‌ها در حوزه پزشکی فعالیتی ندارند.

۲۵۰۰ پزشک عمومی در مشهد فعالیت ندارندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  دکتر علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۴۵۰۰ پزشک عمومی در مشهد داریم که فقط ۵۰۰ نفر آن‌ها دارای مطب هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون هر خدمتی دارای هزینه است و برای با کیفیت ارائه شدن خدمت باید هزینه متناسب با آن در نظر گرفته شود تا هم بیمار و هم پزشک متضرر نشود.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد اظهار داشت: یک پزشک عمومی با سابقه ۱۵ ساله در سال گذشته درآمدی سالیانه معادل ۶۴ میلیون تومان داشته است و هزینه‌های این پزشک نیز برای منشی، انرژی، اجاره، شهرداری نیز معادل ۵۰ میلیون تومان بوده است که با این شرایط اکثر پزشکان عمومی مطب‌های خود را تعطیل کرده اند.

دکتربیرجندی نژاد افزود: هزینه‌های پزشکی رشد بسیاری داشته است، ولی درآمد‌ها متناسب با آن رشد نداشته است و سازمان‌های بیمه گر باید در این حوزه ورود بیشتری داشته باشند تا هم برای پزشک توجیه فعالیت داشته باشد و هم بیماران فشاری متحمل نشوند.

وی ادامه داد: تأمین اجتماعی ۱۵ ماه پرداختی عقب افتاده دارد و همکاران ما در بیمارستان‌های دولتی نیز ۱۵ ماه کارانه عقب افتاده دارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته یک مورد ابطال پروانه برای کل کشور در مشهد صادر شده است و چندین حکم کوتاه مدت برای عدم طبابت نیز صادر شده است.

دکتربیرجندی نژاد افزود: یکی از راهکار‌های مهم برای تعادل بخشی درآمد پزشکان اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع است که در سال‌های اخیر بنا به دلایل فرهنگی موجود بین خانواده‌های ایرانی این طرح موفقیت نداشته است.

انتهای پیام// ز. م


۵۰۰ پزشک عمومی در مشهد دارای مطب هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.