دکتر دانایی گفت: راه اندازی قطار آمبولانس در استان یکی از نیازهای اصلی و ضروری منطقه است و به عنوان ذخیره ای برای استان و کل کشور و همچنین امداد رسانی در مواقع بحران، باید مورد توجه قرار گرفته و اجرا شود.

راه اندازی قطار آمبولانس نیاز جدی استان سمنان و کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، دکتر نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در نشست اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه با معاون سیاسی استاندار سمنان گفت: شرکت های دانش بنیان، شرکت های فناور و استارت آپی می‌توانند در حوزه اجرای طرح های پژوهشی تولید محور، پای کار بیایند و با ارتباط گیری مطلوب با بخش صنعت استان، به رونق و توسعه تولید کمک‌ کنند.

 وی افزود: در ایام‌ نوروز ۹۸ با تمام تلاش هایی که ‌انجام شد، هیچگونه اپیدمی خوشبختانه در استان شکل نگرفت و هیچگونه بیماری در مراکز عرضه محصولات غذایی به شهروندان،‌ مسافران و خارج استان، انتقال پیدا نکرد.

دکتر دانایی به کاهش مرگ و میر و حوادث جاده ای استان در نوروز امسال هم اشاره کرد و گفت: امسال در ایام نوروز بالغ بر ۳۸ درصد کاهش مرگ و میر حوادث جاده ای در سر صحنه را شاهد بودیم که کاهش تعداد تصادفات و کنترل در جاده ها و همچنین اقدامات درمانی مناسب توسط تیم‌امداد دانشگاه علوم‌ پزشکی، از عوامل اصلی این ‌مهم بود. در ایام نوروز ۹۸، ۵۰ درصد کاهش مرگ و میر در حوزه بستری در بیمارستان را شاهد بودیم که شاید بهترین و امیدوار کننده ترین نتیجه حاصل شده برای اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان از اقدامات انجام شده توسط بخش درمانی بود.

 کاهش ۵۰ درصدی فوت در استان سمنان نسبت به سال گذشته

وی ادامه داد: سال گذشته درایام‌ تعطیلات نوروز، ۱۴ مورد فوت بیمار بستری شده در اثر تصادفات را در مراکز درمانی داشتیم که امسال با‌کاهش ۵۰ درصدی، ۷ مورد فوت بر اثر بستری ناشی از تصافات در مراکز بیمارستانی اتفاق افتاد. درخصوص امداد رسانی به سیل زدگان نیز تلاش های بسیار مطلوبی از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی استان شکل گرفت که ۲ تیم درمانی در منطقه سیل زده پل دختر لرستان و یک تیم‌درمانی نیز در منطقه کالپوش مستقر شدند.

وی در پایان تاکید کرد: راه اندازی قطار آمبولانس در استان، با توجه به اینکه یکی از نیازهای اصلی و ضروری منطقه است، به عنوان ذخیره ای برای استان و کل کشور و همچنین امداد رسانی در مواقع بحران، باید مورد توجه قرار گرفته و اجرا شود.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.