رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در برخی شاخص‌های سلامت از جمله در زمینه میزان مرگ و میر مادران باردار و کودکان در حال تولد از میانگین کشوری بالاتر است به گونه‌ای که نزدیک به صفر است

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، ابراهیم نعیمی رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه گفت: شعار این هفته «مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» است.

وی عنوان کرد: بحث سلامت چند شاخص مهم و اصلی شامل عدالت بهداشتی و درمانی، مشارکت مردمی و همکاری بین بخشی دارد که در این شرایط شاهد تحقق هر چه بهتر سلامت هستیم.

نعیمی با اشاره به اینکه این شعار‌ها همواره مد نظر سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب خدمات ارزنده‌ای در عرصه بهداشت و درمان در استان به‌ویژه در روستا‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت خانه‌های بهداشت، پایگاه و مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی افزود: هم اکنون ۷۰۰ بهورز، ۶۰۰ ماما و ۱۰۰ پزشکی عمومی در روستا‌های استان به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

نعیمی تاکید کرد: استان در برخی شاخص‌های سلامت از جمله در زمینه میزان مرگ و میر مادران باردار و کودکان در حال تولد از میانگین کشوری بالاتر است به گونه‌ای که نزدیک به صفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در بیماری‌های غیرواگیر همچون دیابت، فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی نیز وضعیت خوبی در کشور داریم.

نعیمی به مردم توصیه کرد بحثت خودمراقبتی را جدی بگیرند و گفت: تریبون‌های نماز جمعه فرصت مهمی برای ارائه عملکرد و فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان استان در هفته سلامت است که جا دارد از اینکه این فرصت را در اختیار ما قرار دادند که همکارانمان در سایر مناطق استان این عملکرد را تبیین و بیان کنند، تقدیر کنم.

انتهای پیام/غ

کاهش مرگ مادران باردار در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.