مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:محدودیت امکانات و تجهیزات در برخی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها باعث شده نتوانیم برخی از رشته‌ها را ایجاد کنیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر کرمی افزود:  ۴۳ درصد دانش آموزان استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

وی یکی از راه‌های جذب هرچه بیشتر دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای را به روز بودن امکانات کارگاه‌ها و هنرستان‌ها عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دانش آموزان باید براساس استعداد‌ها و توانایی‌های خود و متناسب با نیاز جامعه اقدام به انتخاب رشته کنند.

کرمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه به مناسبت هفته معرفی مشاغل در استان بوشهر ادامه داد: امسال نمایشگاه‌های معرفی مشاغل درهمه مدرسه‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم برپا شد و ۱۵۷ مشاور دراین استان با ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به صورت فردی و گروهی آگاهی و دانش لازم درزمینه رشته‌ها و مشاغل مختلف را به دانش آموزان انتقال می‌دهند.

وی بیان کرد: معرفی رشته‌های دانشگاهی و حرفه‌های هنرستان ها، آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف، ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی به دانش آموزان از جمله هدف‌های این نمایشگاه هاست.

مدیرکل  آموزش و پروش استان بوشهر گفت: همچنین برای آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف بویژه دانش آموزان پایه نهم که وارد متوسطه دوم می‌شوند و باید انتخاب رشته کنند از شرکت ها، کارخانه ها، مناطق ویژه اقتصادی، نیروگاه اتمی، پتروشیمی و سایر شرکت‌های دیگر برنامه بازدید تدارک شده است.

انتهای پیام/ک

۴۳ درصد دانش آموزان استان بوشهر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.