پاکسازی مسیر حدفاصل میدان بسیج به سمت ورودی شهر شازند به صورت نمادین انجام شد.

هفته ای برای تنفس زمینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ بمناسبت هفته زمین پاک، صبح امروز با حضور مهندس جمشیدی معاون فرماندار، مهندس شعبانی شهردار شازند، مهندس خلیلی نماینده اداره منابع طبیعی وپرسنل شهرداری شازند مسیر حد فاصل میدان بسیج بسمت ورودی شهر پاکسازی شد.

مهندس شعبانی شهردار شازند اظهار داشت:روز دوم اردیبهشت هر ساله به عنوان روز جهانی زمین پاک پاس داشته می‌شود و هدف از اجرای این برنامه آگاهی رسانی، ترویج فرهنگ حفاظت از زمین، جلوگیری از پراکندن زباله و دفع غیر بهداشتی زباله است که با مشارکت پرسنل شهرداری به منظور فرهنگ سازی برگزار شد.

قابل ذکر است اولین بار جان مک کانل در سال ۱۹۶۹ با کمک گیلورد نلسون، روز زمین پاک را به یونسکو معرفی کرد. این روز برای افزایش آگاهی و قدردانی بشر از محیط زیست و کره زمین نامگذاری شده است.

در بسیاری از کشور‌ها روز ۲۲ آوریل هر سال، مصادف با ۲ اردیبهشت خورشیدی، روز زمین جشن گرفته می‌شود و ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در راستای حفظ و احترام به کره زمین به فعالیت‌های زیست محیطی می‌پردازند. لازم به ذکر است که این روز را یک بار در فصل بهار در نیمکره شمالی و یک بار در فصل پاییز در نیمکره جنوبی، گرامی می‌دارند.

انتهای پیام/ی

هفته زمین پاک به عنوان فرصت و بهانه‌ای برای پاک زیستن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.