۱۵ تروفه تاکسیدرمی در شهرستان اراک کشف و ضبط شد.

کشف و ضبط ۱۵ تروفه تاکسیدرمی در شهرستان اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،عباس جودکی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی  از کشف و ضبط ۱۵ تروفه تاکسیدرمی در شهرستان اراک خبر داد.

وی گفت : یگان حفاظت محیط زیست استان  با همکاری پلیس امنیت در بازرسی از منزل فردی در شهرستان اراک چندین نمونه تاکسیدرمی را کشف کردند.

وی افزود: این گونه‌های تاکسیدرمی شامل ۴ راس پستاندار، ۱۰ قطعه از انواع پرندگان و ۱ نوع خزنده میباشد که پس از بازرسی محل نمونه‌ها ضبط و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی منتقل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان ضمن یادآوری اینکه طبق ماده‌ ۳۱ قانون، خرید و فروش، عرضه‌ و نگهداری‌ و حمل‌ و صدور کلیه‌ جانوران‌ وحشی‌ زنده‌ و کشته‌ و اجزاء آنها بدون‌ تحصیل‌ پروانه‌ از سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ ممنوع است، اضافه کرد: پرونده متخلف برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارسال شده است.

تاکسیدرمی را  می توان مجسمه سازی حيوانات مرده يا شكار شده تعریف کرد. با استفاده از تاکسیدرمی می توان کالبد بی جان حیوان را با حالات طبیعی خود برای زمانی طولانی نگهداری کرد.

 

انتهای پیام / الف

کشف و ضبط تاکسیدرمی های غیر مجاز در اراک

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.