ادامه روند کاهش دمای هوا در خراسان جنوبی سبب وقوع یخبندان در برخی مناطق استان خواهد شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  لطفی کارشناس هواشناسی استان گفت: براساس خروجی مدل‌های پیشادامه کاهش دمای هوا در خراسان جنوبی یابی هواشناسی، با کاهش رطوبت منطقه، روند کاهش دمای هوا امشب نیز در نیمه شرقی استان ادامه دارد که در مناطق سردسیر و کوهستانی بویژه در شهرستان‌های سربیشه، قاین و درمیان صبح روز‌های جمعه و شنبه سبب می‌شود دمای هوا به حدود صفر یا زیر صفر درجه سانتیگراد برسد و یخبندان رخ دهد.

 وی افزود: برای امروز و فردا گاهی وزش تند باد، گردو خاک برای نواحی شرقی و در برخی ساعات افزایش ابر قابل پیش بینی است که ممکن است امروز سبب بارش‌های خفیف و پراکنده در شهرستان‌های زیرکوه و قاین شود.

لطفی گفت: شب گذشته در ایستگاه باران سنجی خضری دشت بیاض ۶ میلیمتر، فتح آباد قاین یک میلیمتر و در قاین بارش ناچیزی ثبت شد.

در شبانه روز گذشته زهان با حداقل دمای ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و نهبندان با حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.

تغییرات دمایی مرکز استان نیز در این مدت بین ۸ و ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر بود که پیش بینی می‌شود حداقل دمای امشب به ۴ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد و حداکثر دمای امروز بدون تغییر باشد.

انتهای پیام / ط آ

کاهش دمای هوا در خراسان جنوبی ادامه دارد

برچسب ها: وضعیت هوا ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.