هواشناسی درباره افزایش ابر و وقوع رگبار و رعد وبرق از روز دوشنبه در استان اطلاعیه جوی صادر کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  زارعی کارشناس هواشناسی استان گفت: براساس اطلاعیه جوی صادر شدهوقوع رگبار و رعد و برق در خراسان جنوبی و مطابق با الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی برای روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه این هفته با تقویت امواج ناپایدار جّوی ضمن وزش باد شدید توام با گرد و خاک و کاهش میزان دید افقی با افزایش ابر، وقوع رگبار و رعد وبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی از کاهش دمای هوا از روز سه شنبه تا پنج شنبه این هفته خبرداد و افزود: بتدریج از روز سه شنبه کاهش دمای هوا آغاز و تا پنجشنبه این هفته ادامه دارد که از روز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه کاهش دما قابل ملاحظه بوده و به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ درجه دما کاهش می‌یابد.

 زارعی با بیان اینکه امروز و فردا وزش باد شدید همراه با گردو خاک و در برخی ساعات کاهش دید افقی پدیده غالب است، گفت: دمای هوا امروز تغییر چندانی ندارد، اما فردا در برخی مناطق دما کاهش نسبی خواهد داشت.

در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و طبس با حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان بودند.

تغییرات دمایی مرکز استان دراین مدت بین حداقل ۱۴ و حداکثر ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر بود که پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز بیرجند بدون تغییر باشد.

انتهای پیام / ط آ

کاهش دمای هوا درخراسان جنوبی

برچسب ها: هواشناسی ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار