مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از استقرار دو ایستگاه سنجش کیفی هوا در خراسان جنوبی خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ آرامنش،مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: دو ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهرستانهای بیرجند و نهبندان آماده ارائه اطلاعات بروز و آنلاین در خصوص وضعیت هوا است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه یکپارچه پایش آلودگی هوا در کشور افزود: این سامانه در جهت توسعه و ارتقای پایش آلاینده های هوا، شفاف سازی اطلاعات و قرار دادن آن در اختیار مردم راه اندازی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: سامانه پایش یکپارچه آنلاین ایستگاه های پایش کیفی هوای کشور در دسترس کلیه هموطنان بوده و این امکان را فراهم می کند تا افراد اطلاعات شاخص آلودگی هوای محل زندگی خود و حتی سایر نقاط کشور را نیز مشاهده کنند.


آرامنش با بیان اینکه اطلاعات این سامانه می‌تواند در برنامه‌های شخصی شهروندان مفید واقع شود،افزود: آنجا که کشور ما و همچنین استان خراسان جنوبی در معرض طوفان‌های گردوغبار قرار دارد، راه‌اندازی سامانه پایش و اندازه گیری ذرات گردوغبار اهمیت بسیاری دارد.


وی با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن سامانه یکپارچه ایستگاه‌های پایش کیفی هوای کشور در آینده نزدیک گفت: این اپلیکیشن به‌زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و آنان می‌توانند از طریق گوشی‌های همراه خود اطلاعات مربوط به شاخص کیفیت هوا را کسب کنند که این کار در کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا به‌ویژه برای بیماران و افراد آسیب‌پذیر نقش مهمی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: عموم هم استانی ها می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی این سامانه به شرح aqms.sdra.co.ir علاوه بر مشاهده وضعیت کیفی هوای سایر نقاط کشور ، نمودار غلظت آلاینده های گازی و ذرات گرد و غبار شهربیرجند و همچنین ذرات گرد و غبار شهر نهبندان را نیز مشاهده کنند.
انتهای پیام/ب


راه اندازی سامانه یکپارچه پایش آلودگی هوای کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.