مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت: آموزش فنی و حرفه ای می کوشد تا با برگزاری کارگاه های آموزشی افراد را به آن قابلیت برساند که قابلیت درآمدزایی و امرار معاش را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای با مهارت آموزی ذهنیت افراد را از پشت میز نشینی دور کرده و در بین جوانان اشتغال ایجاد می‌کند گفت: جوانان با یادگیری یک حرفه نه تنها سقف استعداد خود را محدود به یک رشته دانشگاهی نکرده بلکه با داشتن یک مهارت برای آینده شغلی خود دچار نگرانی کمتری خواهند شد.

سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: در خصوص آموزه‌های مهارت قوانینی از جمله داشتن کارت مهارت برای دانش آموزان همزمان با پایان تحصیلات مقطع متوسطه قبل از ورود به دانشگاه الزامی است

درویشی با اشاره به عملکرد پارسال و طرح و برنامه‌های امسال گفت: هدف گذاری آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان با هدف تربیت و آموزش نیرو‌های ماهر در رشته‌های فنی و در حوزه دستگاه‌های رسمی است که این هدف در کشور‌های توسعه یافته هم در حال اجرا است و ماهیت اصلی پرورش و رونق هر کشور در جوار رشته‌های آکادمیک و رشته‌های عملی و فنی در جهت ایجاد فعالیت و کسب مهارت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد فضایی مناسب برای کسب مهارت علاقه‌مندان در رشته‌های فنی مرتبط با شغل خود بصورت رایگان انجام می‌شود، افزود: برگزاری کارگاه مخصوص شاغلین با هدف بازخورد در کیفیت و کمیت تولید در بازار است تا عرضه و تقاضا به بالانس برسد.

وی با اشاره به بحران سیل که متاسفانه خسارت‌های فراوانی به مازندران و گلستان وارد کرد افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران بیش از حدی که انتظار می‌رفت در کمک رساندن به سیل زدگان پیشرو بوده است و  در تمام حوزه‌ها اهم از تهیه و راه اندازی لوازم خانگی در حوزه‌های مالی، اقتصادی، عمرانی و تاسیساتی سیل زدگان را مورد حمایت قرار داد.

گفتنی است فعالیت در بخش‌های خصوصی و دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای با توجه به نیاز هر شهر کلاس آموزشی برگزار می‌شود، تا هر منطقه با توجه به دستاورد‌ها و توانایی‌های خود در حوزه مورد نظر فعالیت کند.
انتهای پیام/س


آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راهی برای اشتغال پایدار

برچسب ها: اشتغال ، پربازدیدها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.