مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: ۸۱ هزار و ۴۴۸ مهارت آموز پارسال در قالب دوره‌های مختلف، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در استان فراگرفتند.

رشیدی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به فعالیت ۲۰ مرکز فنی و حرفه‌ای در استان ،گفت: ۴۱ هزار و ۶۷۸ نفر در بخش دولتی و ۳۹ هزار و ۷۷۰ نفر در بخش خصوصی پارسال در مازندران آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه رشته‌های فنی و صنعتی بیشترین متقاضی را دارند، ادامه داد: تاسیسات، برق، صنعت ساختمان، مکانیک خودرو ، خیاطی و صنایع دستی از جمله رشته‌های آموزش داده شده هستند.

وی به چهار خوشه آموزشی خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی اشاره کرد و افزود: پارسال ۴۱ کارگاه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در ندامتگاه‌های استان برگزار شد.

وی افزود:در این مدت  ۴۰ کارگاه  فنی و حرفه ای   در مناطق حاشیه شهر و سکونت گاه‌های غیر رسمی و ۷۰ کارگاه در پادگان‌ها و ۵۰ کارگاه برای اصناف برگزار شد.

وی فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را کلید اشتغال پایدار و رفع بیکاری دانست و گفت:مهارت آموزان پارسال در ۸۱ روستا  آموزش فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.
انتهای خبر/س
 
 
 

آموزش مهارت آموزان در بخش دولتی و خصوصی فنی و حرفه ای  مازندران

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.