کتاب «گنجینه ادبیات کوچه و بازار» از قصه ضرب المثل‌های ایرانی برای شما می‌گوید.

///محمد طاهر ابراهیمی اوریمی مولف کتاب «گنجینه ادبیات کوچه و بازار» درخصوص این کتاب و حضور خود در سی و دومین نمایشگاه  بین المللی کتاب، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: من به ادبیات کوچه و بازار همیشه علاقه داشتم و آن را یک گنجینه می‌دانم. ادبیاتی که در کوچه و بازار به صورت ضرب المثل, داستان و قصه می شنویم, بسیار غنی بوده و حتی در شعر و ادبیات فارسی هم از آن استفاده شده است. کتاب «گنجینه ادبیات کوچه و بازار» شامل دو بخش است که بخش اول به تفاوت های بین مثل و متل, کنایه و قصه و بخش دوم به داستان ها و ریشه ضرب المثل های فارسی می پردازد.

وی افزود: بررسی‌هایی در این زمینه داشتم و داستان‌ها و افسانه‌هایی که برای آن ضرب المثل‌ها واقعی‌تر بود را به صورت یک مجموعه جمع آوری کردم. به تالیف جلد دوم این کتاب نیر فکر می‌کنم تا بتوانم ضرب المثل‌های بیشتری را در این کتاب بگنجانم تا برای جوان‌هایی که ادبیات عامیانه را نمی‌شناسند و البته علاقه‌مندان به ادبیات عامیانه و ادبیات غنی فارسی مفید واقع شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ سال است نگارش کتاب را شروع کرده، گفت: بعد از بازنشستگی تصمیم به تالیف این کتاب گرفتم و البته در کنار آن کار ویراستاری را شروع کردم. سال گذشته که اولین سال چاپ کتاب بود، کتاب «گنجینه ادبیات کوچه و بازار» جزو پرفروش‌های انتشارات سروس و سپهر شد.

وی ادامه داد: علی رغم افزایش قیمت کتاب‌ها و افزایش بحران‌ها برای ناشران، توصیه می‌کنم مردم برای کتاب هزینه کنند و برای خود و فرزندانشان کتاب تهیه کرده و بخشی از سبد خرید ماهانه خود را به این امر اختصاص دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار