نمایشگاه کتاب اگر چه با بازدید قابل توجهی روبرو بوده، اما مشکلات دستگاه‌های کارتخوان موجب بازگشت بسیاری از خریداران شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درب های نمایشگاه کتاب تهران امروز به روی علاقه مندان باز شد و در ساعات اولیه مردم برای بازدید به مصلی آمدند.برخی از نویسندگان کتابهای خود را به صورت جداگانه به نمایشگاه آورده اند و امیدوار هستند که بتوانند با همکاری ستاد اجرایی نمایشگاه، کتابهای خود را معرفی و بفروشند .اما ما در این میان به سراغ برخی از ناشران غرفه دار نمایشگاه رفتیم تا وضعیتشان را در ساعات اولیه برگزاری نمایشگاه  جویا شویم.

سیناجعفریه مدیر تولید نشر ثالث گفت:نمایشگاه سی و دوم همچون سال های گذشته در ساعت های اولیه برگزاری کم رمق است و برخی از غرفه ها هنوز آماده نشده اند.یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه شدیم این است که با گذشت چند ساعت از برگزاری نمایشگاه هنوز دستگاه های کارتخوان کار نمی کنند از این رو برخی از مشتریانمان را رد می کنیم یا به آنها می گوییم که دوباره مراجعه کنند.

وی افزود:ما انتظار داریم که در روزهای پنجشنبه و جمعه میزان بازدید از نمایشگاه بیشتر شود و امیدواریم که امسال نمایشگاه خوبی داشته باشیم.

مدیر تولید نشر ثالث اظهار کرد:هم اکنون از نظر من حوزه فرهنگ و هنر برعکس سایر حوزه های اقتصادی رشد و پیشرفت داشته است زیرا قیمت کتاب نسبتا افزایش چندانی نداشته و قیمت پشت جلد کتابهای قدیمی تغییر نکرده است.

جعفریه ادامه داد:قیمت کتابهای چاپ جدید نسبت به گذشته۳۰درصد افزایش پیدا کرده است. ما امسال به دلیل نبود کاغذ حدود۳۰عنوان از کتابهایمان را نتوانستیم به نمایشگاه برسانیم.

نیما معماریان مدیر اجرایی نشر مایا نیز در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:میزان بازدید از نمایشگاه در ساعات اولیه به نظر من بسیار قابل ملاحظه است و تنها مشکل حائز اهمیت در ساعت های اولیه نمایشگاه، مشکل دستگاه های کارتخوان است.

وی افزود:من فکر می کنم قیمت متریال اولیه تولید کتاب نزدیک به۵  برابر شده است که این به ما لطمه شدیدی زده است.

مدیر اجرایی نشر مایا اظهار کرد:ما سعی کردیم کارهایی که به نوعی گزینش شده بود را دوباره گزینش کنیم ولی به شخصه تصور می کنم که۲۰عنوان از کارهای ما باید به نمایشگاه می آمد اما با این وضعیت کاغذ نتوانستیم آنها را به نمایشگاه برسانیم.

معماریان گفت: امسال در مجموع استقبال از شعر کمتر شده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
hamedi
۱۸:۰۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا جای تاسف داره. من امروز رفتم نمایشگاه که با کارت الکترونیکی (بن کتاب) خرید کنم...حتی کتاب هم برداشته بودم و هنگام تحویل و حساب، گفتن هنوز وصل نشده!! چی از این مضحک تر؟ تا حدود ساعت 12 هم نمایشگاه بودم اما وصل نشد و من برگشتم. تعداد آدمهایی مثل من رو در ساعاتی که امروز ازشون تلف کردید ضرب کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید. پس از چندین و چند بار برگزاری نمایشگاه، باید این اتفاقات بیفته؟
آخرین اخبار