نائب رئیس اتحادیه‌ ناشران و کتابفروشان تهران در مراسم آغاز به کار برنامه‌های جنبی ناشران آموزشی در نمایشگاه کتاب خواستار ورود جدی‌تر و نقش‌آفرینی ناشران آموزشی در سیاستگذاری کلان آموزشی کشور شد.

ناشران آموزشی در سیاستگذاری‌‌های کلان آموزشی نقش‌آفرین باشندبه گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،محمود آموزگار ناشران آموزشی را عضو مهمی از بدنه نشر کشور دانست و اظهار کرد: اتحادیه ناشران آموزشی باید به شکل جدی‌تر در سیاستگذاری‌های کلان آموزشی کشور ایفای نقش کنند.

وی آموزگار مخاطب‌سنجی و درک نیازمندی روز را از ویژگی‌های بالقوه ناشران آموزشی عنوان و تاکید کرد: ناشران آموزشی بخش شاخصی در حوزه نشر است و علاقه‌مندی و دلبستگی به فرهنگ و آموزش از دلایل گرایش و دوام فعالان این بخش است.

مدیرمسئول انجمن ناشران آموزشی نیز در این آیین، سال ۹۸ را سال ویژه اقتصادی و اجتماعی دانست و بر توجه بیش از پیش فعالان نشریه در خصوص چالش‌ها و تهدید‌های حوزه نشر در سال جاری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه توجه به قیمت‌گذاری کتاب و کاغذ را با توجه به قدرت خرید مردم از نیاز‌های جدی در حوزه نشر آموزشی به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین حوزه‌ی نشر کتاب کشور است، تاکید کرد: هدف انجمن ناشران آموزشی ایجاد بستر تعامل در بهترین شکل ممکن در نمایشگاه کتاب تهران است.

ابوذر نصری از پیش‌بینی برگزاری نشست‌های تخصصی در ارتباط با چالش‌های فعلی و تهدید‌های پیش روی بازار نشر همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

وی افزود: سی‌و‌دومین نمایشگاه کتاب تهران فرصت خوبی برای ایجاد و تعمیق تعاملات مثمرثمر ناشران آموزشی در حل‌و فصل و حداقل کردن اثرات تهدید‌های حجیم و غیرقابل پیش‌بینی حوزه نشر کتاب است.

مدیرمسئول انجمن ناشران آموزشی ابراز امیدواری کرد خروجی این مسیر تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌های خوب و بهینه باشد.

مدیر علمی و فرهنگی بخش ناشران آموزشی سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران نیز از پیش‌بینی و اجرای ۸۰ برنامه متنوع از سوی ناشران آموزشی در طول نمایشگاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد خروجی و بازخورد خوبی را همچون گذشته شاهد باشیم.

گفتنی است سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار