آیین اختتامیه جشنواره‌های آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها و کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی در رشت برگزار می‌شود.

پایان جشنواره‌های آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها و کاریکاتور آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: آئین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها و کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی استان  فردا (پنجشنبه )در رشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری  اختتامیه  جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها و کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی ، افزود: فراخوان جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها و کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت استان به عنوان یک مسئولیت همگانی از دی ماه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت سال گذشته منتشر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی در مطبوعات محلی، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان در محورهایی نظیر علل و عوامل شیوع تکدی گری در جامعه،نقش رسانه‌ها در ریشه‌یابی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی، ارتباط آسیب‌های فضای مجازی با سایر بزهکاری‌ها، تاثیر ارتقای آگاهی‌های عمومی در حفظ سلامت اجتماعی خانواده و شهروندان، حاشیه‌نشینی و نقش آن در افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر کودکان کار، مفاسد اجتماعی، اعتیاد، تکدی گری ، اعتیاد، طلاق، تکدی گری و نقش آنها در فروپاشی نهاد خانواده و نقش اقتصاد مقاومتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

فاضلی افزود: بر اساس فراخوان آثار منتشر شده در بازه زمانی (از ابتدای سال ٩٧ تا ٢٥ بهمن ٩٧) و پس از تمدید یک هفته‌ای در نهایت ١٢٢ اثر در  در رشته‌های گزارش، سرمقاله و مقاله، خبر و عکس جمع آوری شد و توسط دو نفر از صاحب نظران رسانه مورد داوری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ،در بخش کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی نیز تعداد ٤٨ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و مورد داوری قرار گرفت، گفت: این آثار در محورهای تکدی‌گری، نقش رسانه‌ها در ریشه‌یابی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی ،حاشینه‌نشینی و نقش آن در افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر کودکان کار، مفاسد اجتماعی، اعتیاد، تکدی‌گری، اعتیاد، طلاق، تکدی‌گری و نقش آنها در فروپاشی نهاد خانواده و نقش اقتصاد مقاومتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ، با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار راه یافته به جشنواره کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی، افزود: در این نمایشگاه ۳۰ اثر منتخب از روز دوشنبه (٢ اردیبهشت) تا پنجشنبه (٥ اردیبهشت) صبح و عصر در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت به معرض نمایش گذاشته شده است.

فاضلی، از اعطای گواهی شرکت به کلیه آثار راه‌یافته به نمایشگاه جشنواره خبر داد و گفت: جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌هاو کاریکاتور آسیب‌های اجتماعیبه همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری استانداری گیلان در حال برگزار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره‌ها، ساعت ١١ صبح روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه جاری در نگارخانه مارلیک برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم از برگزیدگان فراخوان انتشار مطالب با موضوع خشونت‌های خانگی نیز تقدیر خواهد شد.

فاضلی تصریح کرد: سرمقاله خشم، تهدیدی برای نهاد خانواده نوشته کریم خورسندی در صفحه نخست روزنامه سوال جواب مورخه ٢٥ دی ٩٧ و گزارش نباید قربانیان خشونت های خانگی و همسرآزاری را مقصر شمرد اثر محدثه مهدوی در خبرگزاری ایسنا مورخه ١٠ تیر ٩٧، به ترتیب به عنوان رتبه‌های اول و دوم این فراخوان انتخاب شدند و اثری شایسته دریافت مقام سوم نشد.

انتهای پیام / ق 

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره‌های آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها و کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.