رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه گفت: تا پایان سال ۹۸ دیگر کرمانشاه جز چند استان اول بیکار کشور نخواهد بود و با ادامه روند فعلی نرخ بیکاری آن کاهش ملموسی خواهد یافت.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حبیب الله وفایی  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه  گفت: درباره نرخ بیکاری و اشتغالزایی استان کرمانشاه اتفاقات خوبی در سال ۹۸ می‌افتد، زیرا منابع خوبی برای آن تجهیز شده و هدفمندتر از سال ۹۷ مصرف می‌شود.

وی  با اشاره به افزایش یک دهم درصدی میانگین نرخ بیکاری کشور در سال ۹۷ گفت: در همین سال نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۲.۵ درصد کاهش پیدا کرد بنابراین تنها نباید به قرار داشتن کرمانشاه در رتبه اول جدول بیکاری توجه کرد بلکه سیر نزولی آن مهمتر است.
براساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری کرمانشاه در پایان سال گذشته ۱۸.۷ درصد بوده که نشانگر کاهش ۲.۵ درصدی نسبت به نرخ سال ۹۶ (۲۱.۲ درصدی) است.

وفایی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان هم نسبت به سال ۹۶، ۱.۹ درصد افزایش یافته است، گفت: در پی تلاش‌های مسئولان اقتصادی استان برای مهار تورم و مبارزه با گرانفروشی و کم‌فروشی، کرمانشاه از رتبه اول گران‌ترین استان در فروردین ۹۷ به رتبه سیزدهم کشور در اسفند همین سال رسید که یک موفقیت بزرگ است.

انتهای  پیام/ز

 

مهار تورم و مبارزه با گرانفروشی و کم‌فروشی در کرمانشاه 

برچسب ها: بیکاری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.