استاندار کرمانشاه گفت : رسانه‌ها ثروت‌های استان را بازگو کنید، از داشته‌های خوب این استان سخن بگوئید تا سرمایه‌گذار به سمت کرمانشاه جذب شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور اشاره و از تحریم‌های دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان جنگ روانی یاد کرد.

وی به ۲ بحران زلزله و بیکاری در استان اشاره کرد و گفت : در زلزله ۷.۳ ریشتری سال گذشته، ۱۰۴ هزار واحد مسکونی آسیب دید که از این تعداد ۶۷ هزار واحد از نوع تعمیر و ۳۵ هزار خانه نیز، احداثی تشخیص داده شد؛ این بحران یک بار مالی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای نظام در برداشت.

بنا بر گفته‌های بازوند، از ۶۷ هزار واحد تعمیراتی تا کنون بیش از ۶۱ هزار آن تکمیل و از ۳۵ هزار واحد احداثی نیز بالغ بر ۲۵ هزار واحد بازسازی و به صاحبان آن تحویل داده شده است.

وی در خصوص بحران بیکاری که دامن‌گیر استان کرمانشاه شده است، گفت: هرچند هنوز رتبه نخست بیکاری کشور را داریم، اما بیکاری را در استان مهار شده، امیدوارم در پایان سال ۹۷ که آماری در اردیبهشت‌ماه ۹۸ اعلام می‌شود آمار بیکاری استان سیر نزولی داشته باشد.

مدیریت ارشد استان کرمانشاه گفت: عنوان مرکز مستقل برای کرمانشاه با حرف درست نمی‌شود، باید مرکز به پیرامون خود مانند ایلام، کردستان، همدان و عراق خدمات ارائه بدهد، باید این فرصت را با برداشتن موانع به بخش خصوصی داد، اینجاست که رسانه نقش خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: رسانه‌ها ثروت‌های استان را بازگو کنند کمتر کرمانشاه را استانی توسعه نیافته معرفی کنند از داشته‌های خوب این استان سخن بگوئید تا سرمایه‌گذار به سمت کرمانشاه جذب شود .

 

 

انتهای پیام/د

شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور

 

برچسب ها: تسهیلات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.