رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور اخطاریه جوی گفت: وزش باد شدید با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در سیستان و بلوچستان موجب خیزش گردوخاک و اختلال در محور‌های مواصلاتی استان خواهد شد.

علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،گفت : بر اساس آخرین الگو‌های پیش یابی و پیرو اطلاعیه جوی شماره ۴ از بعدازظهر امروز در زاهدان و سایر نقاط مرکزی سیستان و بلوچستان شدت باد با سرعت ۷۰ تا ۸۰ و گاهی بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: جهت وزش این باد از سمت جنوب غرب همراه با گردوخاک است که نفوذ گردوغبار حاصل از آن به شمال استان، موجب افزایش اختلال موقتی تردد در جاده‌های منتهی به بم، نهبندان و شمال استان خواهد شد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به وقوع باد شدید و موقتی در منطقه سیستان گفت: اوایل امشب سرعت باد در این منطقه کاهش می‌یابد، اما از اواخر شب مجدد تشدید خواهد شد.

ملاشاهی از نفوذ توده هوای سرد به سیستان و بلوچستان از روز چهارشنبه خبر داد و افزود: فردا در شهر‌های شمالی، مرز شرقی و نوار غربی وزش باد شدید از سمت شمال همراه با گردوخاک با سرعت ۶۰ تا ۸۰ و گاهی بیش از ۸۰ کیلومتر برساعت رخ می‌دهد. همچنین وزش این باد با شدت کمتر طی روز‌های پنج شنبه تا اواسط هفته آینده در شمال و نوار شرقی استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: دمای هوا نیز ۸ تا ۱۰ درجه در نیمه شمالی و ۳ تا ۵ درجه در جنوب سیستان و بلوچستان کاهش خواهد یافت.

ملاشاهی تصریح کرد: چهارشنبه و پنج شنبه در سواحل و روی دریا وزش باد شدید است و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود به طوری که پیش بینی می‌شود ارتفاع موج به حدود ۱.۵ تا ۲ متر برسد.

انتهای پیام/پ

طوفان در سیستان و بلوچستان

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار