کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی، نوار شرقی، نوار غربی و جنوب استان وزش باد شدید با سرعت ۶۰ تا ۸۰ گاهی بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

سرعت وزش باد در زاهدان به ۹۰ کیلومتر بر ساعت می رسد / احتمال ختلال در تردد‌های جاده ای؛ریلی و هواییعلی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی و آینده نگری هواشناسی،جمعه در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی، نوار شرقی، نوار غربی و جنوب استان وزش باد شدید (۶۰ تا ۸۰ گاهی بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت) همراه با گرد و خاک انتظار می‌رود.

وی افزود: طوفان و گردوخاک  در محور‌های مواصلاتی زاهدان_بم و ایرانشهر_بم توفان شن سبب کاهش دید خواهد شد و احتمال اختلال تردد‌های ریلی و هوایی وجود دارد.

ملاشاهی افزود:با ورود سامانه بارشی به استان، از امروز تا اواسط هفته آینده شرایط برای رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش تند باد در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان فراهم است.

کارشناس هواشناسی استان گفت:جمعه بارش‌ها بصورت خفیف و پراکنده در ارتفاعات مرکزی و جنوبی بوده، اما از روز شنبه تا دوشنبه بویژه یکشنبه بارش‌ها در سطح استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و در جنوب و ارتفاعات مرکزی استان احتمال جاری شدن موقتی رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

وی ادامه داد:شنبه بطور موقت از شدت باد کاسته شده و مجددا از یکشنبه تا پایان هفته آینده در مناطق ذکر شده وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

از یکشنبه تا چهارشنبه به سبب وزش باد، دریای عمان نسبتا مواج پیش بینی می‌شود

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار