به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اعتراض منحصر به فرد یک دختر جوان چینی به فروشنده یک گالری خودرو در مورد نقص خودرویی که او خریداری کرده بود، به سوژه رسانهها تبدیل شد. این دختر با نشستن روی کاپوت یکی از خودروهای نمایشگاه تلاش کرد اعتراض خود را به گوش مدیر این نمایشگاه خودرو برساند.
ویدئویی که منتشر شده و تبدیل به ویدئویی پربازدید شده است، این دختر را در حالی که روی کاپوت یک خودروی مرسدس بنز قرمز رنگ در داخل یک نمایشگاه خودرو در شهر "ژیان" نشسته است، نشان میدهد. در این ویدئو صدای این دختر در حالی که رو به فروشنده نمایشگاه فریاد میزند شنیده میشود که میگوید خودروی مرسدس بنز کوپه CLS ۳۰۰ که او اواخر مارس برای تولد ۳۰ سالگی خود از این نمایشگاه خریداری کرده، قبل از خروج از نمایشگاه از قسمت موتور نشت روغن داشته است.
در این ویدئو فروشنده نمایشگاه رو به این دختر میگوید که موتور را تعویض خواهد کرد، اما قادر به برگرداندن پول یا تعویض خودرو نیست که با اعتراض شدیدتر دختر جوان مواجه میشود. این دختر در حالی که عصبانیتر شده است به فروشنده میگوید: "من تحصیلکرده و دارای مدرک دکتری هستم. این حادثه تمام سابقه تحصیلی مرا زیر سوال برد. من نمیخواهم در مورد این مورد که موجب شرمساری من شد بحث کنم. "
انتشار گسترده این ویدئو در شبکههای چین با واکنش متفاوت کاربران همراه بود. در حالی که برخی از کاربران اعتراض شجاعانه زن جوان را مورد ستایش قرار دادند برخی نیز روش اعتراض او را مورد انتقاد قرار دادند. یکی از کاربران در کامنتی نوشت: "اعتراض این زن منطقی بود. روش بیان اعتراض این زن بدون نقص و کامل بود." همچنین کاربر دیگری که منتقد روش اعتراض زن جوان بود در کامنتی نوشت: "این زن هر روز مورد تهدید قرار خواهد گرفت و پیامکهای بسیاری را بابت این نوع اعتراض خود دریافت خواهد کرد."
اما انتشار این ویدئو با واکنش نمایندگی شرکت مرسدس بنز در چین همراه بود. این شرکت با انتشار یک پست در اکانت رسمی خود در سایت Weibo چین ضمن عذرخواهی از این مشتری اعلام کرد: "ما عمیقاً از تجربه این مشتری متاسف شدیم. این اتفاق با اصولی که شرکت مرسدس بنز از آن تبعیت میکند همخوانی ندارد."
همچنین مقامات محلی و ملی در استان شانژی چین نیز از انتقاد کاربران مصون نماندند. اداره تنظیم بازار در شهر ژیان اقدام به انجام تحقیقات از این نمایندگی مرسدس بنز کرد و از مدیر نمایندگی خواست تمام پول مشتری را به او بازگرداند.
انتهای پیام/