معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: بارش برف و باران درچند روز اخیر بیش از ۱۴ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی شهرستان مهاباد وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: بارش برف و باران درچند روز اخیر موجب آب گرفتگی مزارع کشاورزی و وارد شدن خسارت به این بخش شده است. کارشناسان میزان خسارت را بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تخمین زده اند. 

وی افزود: ۲۶۰ هکتار از مزارع گندم، جو و چغندر این شهرستان بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل در مزارع خسارات دیده که طبق برآورد‌ها میزان خسارات وارد شده حدود ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.

سعیدیان اضافه کرد: به علت کاهش دمای هوا در چند روز، اخیر احتمال سرمازدگی محصولات زراعی و باغی نیز وجود دارد، اما هنوز میزان آن برآورد نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش دما احتمال دارد باغاتی همچون زردآلو، آلبالو، گیلاس و برخی از باغات سیب که شکوفه داده اند با سرما زدگی مواجه شده و دچار خسارات شوند. معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در ادامه به کشاورزان توصیه کرد برای جلوگیری از سرمازدگی و کاهش میزان خسارات احتمالی در اطراف باغات آتش روشن کنند تا باعث متعادل شدن دمای هوا در باغات شود.

انتهای پیام/ج

وارد شدن خسارات به بخش کشاورزی شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.