مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی از کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در استان خبر داد و گفت: کشاورزان و باغداران بادی تدابیر محافظتی از محصولات را اتخاذ کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید بیجندی مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به نفوذ هوای سرد و بارش طی هفته جاری در استان اظهار داشت: از سه شنبه شب تا چهارشنبه شب با نفوذ هوای سرد٬ بارش در نیمه شمالی استان و ارتفاعات به صورت برف و مه خواهد بود .
وی با بیان اینکه در روز‌های مذکور لغزندگی و اختلال در جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود افزود: از لحاظ دمایی نیز کاهش محسوس ۸ تا ۱۰ درجه دما از سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به اطلاعیه هواشناسی در خصوص بارش رگباری تگرگ و وزش باد شدید و همچنین وقوع رعد و برق در استان تاکید کرد: باغبانان در روز‌های آینده از انجام هرس، پیوند، خاک ورزی، کشت ریزدانه و کوددهی پرهیز کرده و اطمینان کامل از استحکام پوشش گلخانه‌ها در برابر وزش باد شدید داشته باشند.
وی افزود: باز کردن راه‌های خروجی آب‌های سطحی و جلوگیری از غرقابی شدن کف باغ و ممانعت از تنش آبی و همچنین تشکیل گروه عملیاتی با جمع آوری کاه و کلش و ایجاد دود و افزایش دمای ۲ متری از دیگر مواردی است که باغبانان باید طی روز‌های اینده به آن توجه داشته باشند
بیجندی با اشاره به توصیه‌های هواشناسی استان خطاب به دامپروران خاطرنشان کرد: در روز‌های آتی دامپروران به رعایت مواردی نظیر نگهداری دام‌های تازه متولد شده در جای گرم و دور از کوران باد، گرم گداشتن کلنی‌های زنبور عسل و تهیه خوراک مناسب برای کلنی‌ها و همچنین کنترل ورودی آب استخر‌های پرورش ماهی و جلوگیری از ورود سیلاب دقت داشته باشند.
انتهای پیام/ م

دمای هوای خراسان شمالی ۱۰ درجه سردتر می‌شود

برچسب ها: بارش باران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.