مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بخش آموزش در مراکز ثابت ۸ هزار و ۵۱۷ نفر آموزش دیده‌اند.

خوش آیند، مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت:  مراکز ثابت عموما آموزش‌های پایه‌ای و تخصصی را شامل می‌شود و تعداد ۴ هزار و ۲۶۱ نفر مرد و ۴ هزار و ۲۵۶ نفر زن  در این مراکز آموزش دیده اند.

وی با اشاره به میزان دوره‌ها و تعداد کارآموزان و رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای دراستان افزود: درسال جاری یک میلیون و ۷۸۴ هزار و ۷۹ نفر- آموزش دیده اند.

خوش آیند به آموزش‌های ارائه شده در پادگان‌های نظامی و ندامتگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۲۹۰ هزار و ۷۱۹ نفر ساعت در بخش پادگان آموزش مهارتی ارائه شده و ۳ هزار و ۴۹۰ نفر از سربازان پادگان‌ها آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته اند.

 مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان جنوب افزود: ۲۵۸ هزار و ۱۴۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه زندانیان ارائه شده و یک هزار و ۸۵۳ نفر از زندانیان استان از خدمات آموزشی؛ آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده اند که از این تعداد ۱۴۴ نفر زن و یک هزار و ۷۰۹ نفر مرد هستند.

وی با بیان اینکه آموزش در مراکز ضمن کار (آموزش در صنایع) با توجه به موقعیت استان و ضرورت تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع استان، نیز اجرا شده است و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه این اداره کل توانسته‌اند نسبت به آموزش مهارتی ۸۳ هزار و ۵۰۲ نفر- ساعت معادل یک هزار و ۳۲۵ نفر دوره در بخش صنایع و بنگاه‌های اقتصادی اقدام نمایند.

خوشاند  به بخش مهارت آموزی در محیط کار واقعی اشاره و اعلام کرد: در بخش طرح نوین مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۱۹۳ هزار و ۳۴۲ نفر - ساعت آموزش‌های مهارتی ارائه شده و ۶۳۲ نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته اند؛ که از این تعداد ۴۷۶ نفر مرد و ۱۵۶ نفر زن هستند.

وی  همچنین  گفت:حدود ۲ هزار زندانی از خدمات آموزشی فنی و حرفه ای بهرمند شدند.

خوشایند بیان کرد: با توجه به وجود توانمندی ها، امکانات و ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری قابل توجه در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و ضرورت معرفی آن‌ها به جامعه، برنامه «بازدید دانش آموزی و دانشجویی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای» به صورت هماهنگ کشوری از دوم تا یازدهم اردیبهشت ماه، هم زمان با هفته معرفی مشاغل و هفته کارگر برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

 بهره مندی ۲ هزار زندانی از خدمات آموزشی فنی و حرفه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.