مدیر آموزش و پرورش خوسف گفت: تنها دو مدرسه در قسمت جدید شهر وجود دارد و احداث یک دبستان شش کلاسه در شهرک الغدیر خوسف بسیار ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، دانایی مدیر آموزش و پرورش خوسف در نشت خبری گفت:در شهرک جدید خوسف مسکن مهر ساخته شده، اما با مشکلات کمبود فضا‌های آموزشی روبرو است.

وی با بیان اینکه مسکن مهر این شهرک نیاز به احداث مدرسه دارد، افزود: تنها دو مدرسه در قسمت جدید شهر وجود دارد و احداث یک دبستان شش کلاسه در شهرک الغدیر خوسف بسیار ضروری است.  

دانایی با بیان اینکه امیدواریم خیران در این خصوص ورود کنند، اظهار کرد: هر مدرسه در شهرک الغدیر دارای ۲۵۰ دانش‌آموز است و بسیاری از کلاس‌های مدارس این شهرک ظرفیت پذیرش دانش‌آموز بیشتر را ندارد.

 مدیر آموزش و پرورش خوسف  تصریح کرد: در شهرک الغدیر دو فضای آموزشی شش کلاسه وجود دارد، اما تمام فضا‌های ممکن و جنبی این فضا‌ها به کلاس درس تبدیل شده و با این حال، در سال تحصیلی آینده صد در صد با کمبود فضای آموزشی مواجه می‌شویم.

وی، احداث هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در شهرستان خوسف را ضروری دانست و ادامه داد: تجهیزات کارگاهی و امکانات آموزشی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و تجهیزات خوابگاهی از دیگر نیاز‌های ویژه آموزشی در شهرستان است.

دانایی ادامه داد: چهار مدرسه کانکسی در روستا‌های بیشه، گلگون و چاه استقلال و طالقانی شهرستان خوسف مباحث آموزشی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

 مدیر آموزش و پرورش خوسف  با بیان اینکه برای ساخت مدرسه ثابت در این مناطق نیاز به اعتبار داریم تا دانش‌آموزان کمتر با مشکلات روبرو شوند، اظهار کرد: همچنین در شهرستان خوسف پنج فضای آموزشی شامل مرکز اختلالات، پژوهش سرای دانش‌آموزی، کانون فرهنگی هنری حضرت زینب (س)، کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد و مرکز مشاوره با بخاری کاربراتوری، گرمایش محیط را تامین می‌کند که نیازمند سیستم گرمایشی مرکزی است.

وی با بیان اینکه ۱۵ آموزشگاه در روستا‌های خوسف نیاز به حصارکشی و محوطه سازی دارد، یادآور شد: ۱۶ آموزشگاه تا اواخر اسفندماه جاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز را برگزار می‌کنند و جشنواره خیرین مدرسه‌ساز منطقه‌ای در ۲۸ فروردین در خوسف برگزار و جشنواره مدرسه ساز خیرین استان نیز سوم اردیبهشت ۹۸ در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اواخر اسفندماه جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.